Skype kraschar vid omstart/avstängning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gävle
Registrerad
Mar 2011

Skype kraschar vid omstart/avstängning

Hej

Jag har börjat få ett felmeddelande när jag stänger ner/startar om datorn:

Instruktionen på 0x01744bbe refererade till minnet på 0x00ba0c90. Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades. The memory could not be read.

Rubriken på meddelandet är Skype.exe, och när jag klickar OK på meddelandet så kommer jag tillbaka till skrivbordet och skype har då stängts ner. Om jag stänger av datorn efter att ha stängt ner skype manuellt så får jag inget meddelande.

Jag har redan provat att ominstallera skype, men det blev ingen skillnad.

Är det någon som har några förslag? Jag installerade nyligen ett nytt ljudkort (Asus Xonar Essence STX) men jag vet inte om problemen är länkade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gävle
Registrerad
Mar 2011

Efter en del googlade hittade jag ett förslag om att stänga av ljudet som skype gör när programmet stängs av... konstigt nog verkar detta ha funkat.

Mycket underligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Antar att detta problem kom när du installerade windows 8? xD

CPU: I7 4770k Noctua DH-14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: Nvidia 980 RAM: 16 GB Corsair RAM 1600 MHz SSD: Corsair force GT 120 GB, OC Agility 3 120 GB HDD: WD 2TB Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Ljud: Asus Xonar D2X Hörlurar: AKG K 240 MK II Microfon: Modmic 4 Mus: Logitech G500s Matta: Steelseries QcK Mini Skärmar: en BenQ 22' och en Samsung 19'. V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gävle
Registrerad
Mar 2011

Jag har haft W8.1 i ett par månader utan problem, det började för någon dag sedan :/ Men det känns som om det är mycket skumma saker som händer med W8(.1) ja! :s