Dynavoice Charisma All 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2006

Dynavoice Charisma All 3

Har börjat fundera på om mina surroundhögtalare är lite för stora och tog en snabbkoll på internet för att se vad som fanns. Då det är bakhögtalare det handlar om är det inte perfekt ljud, utan snarare prisvärt ljud med snygga högtalare som gäller. De kommer användas i ett 5.2-system i en lägenhet, front- och centerhögtalare är i högblank svart.

Hittade Dynavoice Charisma All 3 vilka ser små, snygga och prisvärda ut. Vad som oroar mig lite är det begränsade antalet omdömen och recensioner jag hittar. Någon med erfarenhet får gärna dela med sig.

Dynavoice Magic FX-4 EX ser också intressanta ut i svart. Tyck gärna till om dem när ni ändå är igång.

Annars är andra alternativ välkomna i prisklassen 1500 - 2000 kr.

Corsair Carbide 500R - Core i7 3770K @4,7 GHz - Phanteks PH-TC14PE Blue - Asus P8Z77-V PRO - 2x8GB Corsair Vengeance LP Blue - 2xHD7970 @Crossfire - Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Ralleballe:

Har börjat fundera på om mina surroundhögtalare är lite för stora och tog en snabbkoll på internet för att se vad som fanns. Då det är bakhögtalare det handlar om är det inte perfekt ljud, utan snarare prisvärt ljud med snygga högtalare som gäller. De kommer användas i ett 5.2-system i en lägenhet, front- och centerhögtalare är i högblank svart.

Hittade Dynavoice Charisma All 3 vilka ser små, snygga och prisvärda ut. Vad som oroar mig lite är det begränsade antalet omdömen och recensioner jag hittar. Någon med erfarenhet får gärna dela med sig.

Dynavoice Magic FX-4 EX ser också intressanta ut i svart. Tyck gärna till om dem när ni ändå är igång.

Annars är andra alternativ välkomna i prisklassen 1500 - 2000 kr.

Hallå, hur gick det? köpte du Charisma högtalarna? Är lite nyfiken på dom själv.

MSI GT70

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av thexps:

Hallå, hur gick det? köpte du Charisma högtalarna? Är lite nyfiken på dom själv.

Nej, har inte bytt dem än. Blev inte mer av det och det verkar inte vara många som visste något om dem heller.

Corsair Carbide 500R - Core i7 3770K @4,7 GHz - Phanteks PH-TC14PE Blue - Asus P8Z77-V PRO - 2x8GB Corsair Vengeance LP Blue - 2xHD7970 @Crossfire - Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malå
Registrerad
Aug 2007

En kompis kör några andra dynavoice högtalare, och är dom na se när konsekventa när dom bygger högtalare så är de helt ok ljud i dom när man tänker på vad dom kostar. Är budgeten stram så är de ett helt ok val helt enkelt. Enda man bör tänka på är att ha vettiga front högtalare för ljudet är ganska fattigt i dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Win 10: AMD Ryzen 5 1600X@4075MHz 1.38V | Noctua NH-D15S, Noctua A15 PWM x2 | Sapphire R9 390 Nitro | Corsair Vengence LPX 3000 16gb | Gigabyte AX370-Gaming K3 | EVGA Supernova 1000W G2 | CM 932 HAF

Win XP: Atlon X2 4200+@2640MHz | Nvidia 8800 GTS 320@621/1944 |MSI K8N Neo 4| 2048Mb DDR 800@960MHz

Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Ralleballe:

Nej, har inte bytt dem än. Blev inte mer av det och det verkar inte vara många som visste något om dem heller.

Nä svårt och hitta omdömen.
Men tror inte jag vågar köpa dom, blir något annat istället.

Skickades från m.sweclockers.com

MSI GT70