Få tillbaks låst Battle.net konto?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012

Få tillbaks låst Battle.net konto?

Hej alla här på swec, jag hoppas på att kunna få hjälp med någonting som verkar ganska hopplöst för mig. Det är nämlingen så att mitt konto har låst sig då jag loggade in på battle.net från en "främmande plats". Vanligtvis så går allt bra men nu är det så att jag skriver in mitt namn sen tar den mig till "Sms verification" och där måste jag skriva in en kod som skickas till min mobil. Men jag har nämnligen bytt nummer och det är nog ganska svårt att få tillbaks mitt gamla. Jag kan inte hoppa över den och gå till speciell fråga eller stänga av, eller kontakta supporten då jag behöver vara inloggad för detta. Finns det något hopp för mig eller måste jag få tag på mitt gamla nummer?

i5-6600k @4.5GHz, Corsair H60 V2, ASUS 970 4GB STRIX, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, Z170A KRAIT Gaming X3, CX650M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Jag blev av med min mobil en gång, då jag hade "mobile authenticator" installerat på den.. dvs att jag hade mitt konto låst med authenticator men kunde inte komma åt den, så det gick inte logga in. Efter lite googlande så hittade jag något formulär eller mailadress (kommer inte ihåg, det var så länge sedan) som var till precis för sådana saker - om man var utelåst från sitt konto. Man fick fota en giltig legitimation (pass / körkort) och skicka in, så kunde de återställa lösenord / authenticator eller vad det nu gäller. Så det ska nog gå att lösa! Har tyvärr ingen länk och är lite för slö för att googla, men blizzard har någon slags account-reset-tjänst. Sök runt lite så ska det nog ordna sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Har du gått in på eu.battle.net, tryckt på "Log in", "Can't log in?", och fortsatt därifrån?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av m4gnify:

Har du gått in på eu.battle.net, tryckt på "Log in", "Can't log in?", och fortsatt därifrån?

Japp, tar tillbaks mig till samma sak om att vara utelåst och att verifiera

i5-6600k @4.5GHz, Corsair H60 V2, ASUS 970 4GB STRIX, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, Z170A KRAIT Gaming X3, CX650M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Feb 2014

Du kan live chatta med dem utan att logga in, Så kan de säkert hjälpa dig den vägen.

https://us.battle.net/support/en/help/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012

Lyckades att reseta accountet, tack alla för hjälpen!

i5-6600k @4.5GHz, Corsair H60 V2, ASUS 970 4GB STRIX, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, Z170A KRAIT Gaming X3, CX650M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av oscar_98123:

Hej alla här på swec, jag hoppas på att kunna få hjälp med någonting som verkar ganska hopplöst för mig. Det är nämlingen så att mitt konto har låst sig då jag loggade in på battle.net från en "främmande plats". Vanligtvis så går allt bra men nu är det så att jag skriver in mitt namn sen tar den mig till "Sms verification" och där måste jag skriva in en kod som skickas till min mobil. Men jag har nämnligen bytt nummer och det är nog ganska svårt att få tillbaks mitt gamla. Jag kan inte hoppa över den och gå till speciell fråga eller stänga av, eller kontakta supporten då jag behöver vara inloggad för detta. Finns det något hopp för mig eller måste jag få tag på mitt gamla nummer?

Prova ring dem, det går att ringa gratis via Skype om man inte vill betala minuttaxan. Alla problem vi haft har löst sig genom att vi ringt till supporten och fått prata med en människa.

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av gaminggirl:

Prova ring dem, det går att ringa gratis via Skype om man inte vill betala minuttaxan. Alla problem vi haft har löst sig genom att vi ringt till supporten och fått prata med en människa.

Samma här, har fixat authenticator pga bytt mobil och låsning pga inloggning från annat IP genom att ringa dem.

Freddie

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 2500k 3.3ghz @ 4.5ghz + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 660 OC SLI - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Gigabyte Z68XP-UD3 - RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 8.1 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 8.1