Permalänk
Medlem

Värde av dator om den skall säljas?

Tjena! Har en dator som jag ska sälja -

HP-P6-2265EO

intel core i3 2122 3.30 ghz

4gb ram ddr3 1333mhz

Gt620 gpu

320gb hdd 7200rpm

Dvd brännare osv windows 7 home premium.

Vad anser ni att den är värd?

Permalänk
Skrivet av perra234:

Tjena! Har en dator som jag ska sälja -

HP-P6-2265EO

intel core i3 2122 3.30 ghz

4gb ram ddr3 1333mhz

Gt620 gpu

320gb hdd 7200rpm

Dvd brännare osv windows 7 home premium.

Vad anser ni att den är värd?

2000kr kanske på blocket.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Runt 1,5k bör inte vara omöjligt att få, kanske 2k om du har tur.

Permalänk
Medlem

Aldrig 2k, 1200-1500 möjligtvis

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

La ut den på blocket för 2500kr bvsa en köpte den efter 2 timmar för 2000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av perra234:

La ut den på blocket för 2500kr bvsa en köpte den efter 2 timmar för 2000kr

Ja folk är ju helt galen...Blocket bekräftar det igen. Vill du bli av med något för överpengar så sätt ut det där.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd lite. Vad tror ni polaren får för sin speldator?

Fractal Design r4
Asus m5a99fx pro r2.0
Amd FX-9590
Noctua NH-D14
2*4 gb 1600mhz kingston hyperx blu
Sapphire r9 290 tri-x
Corsair ax860
Samsung 840 120GB
Samsung 830 256GB

Win 8.1 installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perra234:

La ut den på blocket för 2500kr bvsa en köpte den efter 2 timmar för 2000kr

ja, jag fattar inte hur folk på blocket är så jävla dumma att dom betalar så mycket för skitdatorer. inget illa mot dig nu TS, jag har själv gjort samma sak förr, men jag blir bara helt häpen över hur dumma vissa människor är.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Fick den gratis av en pizzabagare så tänkte sälja den eftersom att jag inte hade behov av den hjälpte honom att installera om hans andra dator då fick jag denna som tack..

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

ja, jag fattar inte hur folk på blocket är så jävla dumma att dom betalar så mycket för skitdatorer. inget illa mot dig nu TS, jag har själv gjort samma sak förr, men jag blir bara helt häpen över hur dumma vissa människor är.

The market is never wrong my friend!!

Kanske är det så att experterna här undervärderar dessa datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xtenzion:

The market is never wrong my friend!!

Kanske är det så att experterna här undervärderar dessa datorer.

Allt handlar om vad det skulle kosta att köpa en lika dator fast ny och vart folk drar gränsen själva. Vissa betalar 90% av nypris för gamla saker. Själv tycker jag att 60-70% av nypris är mer skäligt för begagnade saker. Går dom sönder veckan efter så står man där utan garantier.

Varför folk på blocket betalar mer är för att de inte har koll på prisläget helt enkelt, det är vad jag tror. Vi vet vad saker kostar ny, i alla fall datorprylar.

Jämför man med nypris för en sak på en dyr närbutik kan man givetvis lätt tycka att en dator som TS satte ut är rena klippet. Det är så mycket som spelar in när en person avgör vad som är "rätt pris" för dom att betala.

Själv är jag en som alltid jämför priser innan jag köper, varför betala mer för samma sak om man kan betala mindre?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.