Elder Scrolls Online HJÄLP! Vill inte ange mitt bankkort, kan man inte hoppa över det?

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online HJÄLP! Vill inte ange mitt bankkort, kan man inte hoppa över det?

Så här är det, jag köpte Elder Scrolls Online idag av Spelbutiken.se.
När jag aktiverar koden så kommer det fram "Subscription plan" eller så kan jag skriva in en gametime kod.
Det SKA ingå 30 dagar, så jag har ingen gametime kod eller något sånt.
Och jag vill inte ange mitt bankkorts nummer, finns det inget sätt att hoppa över det?

Och MÅSTE man betala varje månad, eller kan jag välja och inte göra det?
T.ex jag betalar kanske en månad, tiden går ut. Det går några månader sen betalar jag/köper en kod och fortsätter spela igen.

TACKSAM FÖR SVAR! SNÄLLA!

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Bara skriv in skiten så får du dina 30 dagar gratis dom drar inget. Sen kan du ta bort det igen

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Bara skriv in skiten så får du dina 30 dagar gratis dom drar inget. Sen kan du ta bort det igen

Ta bort prenumerationen menar du?

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Alla subscription spel gör denna metod, så ja du måste skriva in det. Nej du kan inte hoppa över det. Du kan använda ett verified Paypal account om du vill. Självklart så måste du inte betala varje månad, du betalar för så länge du vill spela.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen!
Nu kan äventyret i Tamriel börja!

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

skaffa ekort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

skaffa ekort

Vad är det?

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Kom bara ihåg att du har två månaders uppsägningstid på ESO
Så den där månaden tar dom tillbaks direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Kom bara ihåg att du har två månaders uppsägningstid på ESO
Så den där månaden tar dom tillbaks direkt.

Så man kan inte säga upp gratismånaden utan att behöva betala nästa månad? Ifall det stämmer är det riktigt fult av de...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Så man kan inte säga upp gratismånaden utan att behöva betala nästa månad? Ifall det stämmer är det riktigt fult av de...

För att kunna registrera kontot så måste dom kunna dra en månad av en annars blire inget så japp, extremt fult men det är Zenimax det.
Ruttet företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

För att kunna registrera kontot så måste dom kunna dra en månad av en annars blire inget så japp, extremt fult men det är Zenimax det.
Ruttet företag.

Fast om man avslutar prenumerationen innan den tar slut så behöver man ju inte betala?

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumr1ken:

Fast om man avslutar prenumerationen innan den tar slut så behöver man ju inte betala?

Dom drar ju summan direkt från kontot som jag förstått det när man registrerar sitt account.
Så för att kunna ta del av 30dagar gratis så måste du först köpa 30dagar, om du säger upp prenumerationen direkt efter så är pengarna redan dragna.

Registrerade du dig?
Dom kanske har ändrat på sig efter att det uppdagades och dom fick ta en jävla massa skit från folk.
(kanske skiljer sig på EU och NA med?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dom drar ju summan direkt från kontot som jag förstått det när man registrerar sitt account.
Så för att kunna ta del av 30dagar gratis så måste du först köpa 30dagar, om du säger upp prenumerationen direkt efter så är pengarna redan dragna.

Registrerade du dig?
Dom kanske har ändrat på sig efter att det uppdagades och dom fick ta en jävla massa skit från folk.
(kanske skiljer sig på EU och NA med?)

Jag kör på EU, skaffade spelet dagen den här tråden gjordes, och jag kunde avsluta min prenumeration direkt efter jag fått mina 30 dagar. Såvitt jag vet betalade jag inte för något då och jag fick ett mail där det stod "Canceled subscription succesful".

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumr1ken:

Jag kör på EU, skaffade spelet dagen den här tråden gjordes, och jag kunde avsluta min prenumeration direkt efter jag fått mina 30 dagar. Såvitt jag vet betalade jag inte för något då och jag fick ett mail där det stod "Cancel subscription succesful".

Har du kollat kontot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har du kollat kontot?

Beror på hur du menar, men det står att jag har dagar kvar och när jag trycker på "Manage subsciption" så finns det bara "Set up reccuring subscription" och "Enter Game Time Code". Förut fanns det också "Cancel subscription" men det har jag redan gjort så den är inte kvar.
Det står också att mitt konto är "Active-not recurring"

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Dom drar ju summan direkt från kontot som jag förstått det när man registrerar sitt account.
Så för att kunna ta del av 30dagar gratis så måste du först köpa 30dagar, om du säger upp prenumerationen direkt efter så är pengarna redan dragna.
[...]

Det där stämmer verkligen inte. Det är din BANK som "drar" (läs: reserverar) pengarna när du skapat din subscription.

Alltså, när du knappat in allt hos Beth/Zeni och skapat din subscription så skickas en begäran/info om den kommande betalningen till din bank, och din bank kollar att du har tillräckligt med pengar på kontot och reserverar sedan det beloppet. Banken gör det för att man inte skall övertrassera kontot - t.ex. om man bara har 500kr på kontot så skall man inte kunna skapa 10st subscriptions á 109kr eftersom du inte har pengar för det.

Det reserverade beloppet på 109kr har du alltså kvar på kontot, men du kan inte handla för dem. Du får "tillbaka" pengarna (eller beloppet frigörs) efter några dagar/upp till två veckor senare.

Permalänk
Medlem

Kan instämma i det Juris Prudentia skriver.

Inga dubbla pengar har dragits från mitt konto utan reservationen släppte efter c.a en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juris Prudentia:

Det där stämmer verkligen inte. Det är din BANK som "drar" (läs: reserverar) pengarna när du skapat din subscription.

Alltså, när du knappat in allt hos Beth/Zeni och skapat din subscription så skickas en begäran/info om den kommande betalningen till din bank, och din bank kollar att du har tillräckligt med pengar på kontot och reserverar sedan det beloppet. Banken gör det för att man inte skall övertrassera kontot - t.ex. om man bara har 500kr på kontot så skall man inte kunna skapa 10st subscriptions á 109kr eftersom du inte har pengar för det.

Det reserverade beloppet på 109kr har du alltså kvar på kontot, men du kan inte handla för dem. Du får "tillbaka" pengarna (eller beloppet frigörs) efter några dagar/upp till två veckor senare.

Så de bara tar pengarna som en slags "pant" för att se om du har råd eller inte?

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Pant och pant... kanske fel ordval men ja, de säkerställer att du har täckning på kontot för att sätta upp subscription.
Ungefär som att butiker reserverar pengar på ens konto ibland för att sedan dra slutgiltiga summan ett gäng dagar senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToBeAs*:

Pant och pant... kanske fel ordval men ja, de säkerställer att du har täckning på kontot för att sätta upp subscription.
Ungefär som att butiker reserverar pengar på ens konto ibland för att sedan dra slutgiltiga summan ett gäng dagar senare.

Sammanfattning: Det dras inga pengar, de bara kollar så att du KAN betala?
(Om jag har förstått rätt?)

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Japp, det är en reservation som sedan försvinner och pengarna blir återigen tillgängliga att göra vad man vill för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToBeAs*:

Japp, det är en reservation som sedan försvinner och pengarna blir återigen tillgängliga att göra vad man vill för.

Okej, bra

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

fast.....troligtvis kommer du betala iaf Spelet är verkligen bra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

fast.....troligtvis kommer du betala iaf Spelet är verkligen bra.

Ja, men då vill jag använda en Game Time kod och inte mitt bankkonto

Visa signatur

Målar och gör spel : )