Elder Scrolls Online HJÄLP! Vill inte ange mitt bankkort, kan man inte hoppa över det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Elder Scrolls Online HJÄLP! Vill inte ange mitt bankkort, kan man inte hoppa över det?

Så här är det, jag köpte Elder Scrolls Online idag av Spelbutiken.se.
När jag aktiverar koden så kommer det fram "Subscription plan" eller så kan jag skriva in en gametime kod.
Det SKA ingå 30 dagar, så jag har ingen gametime kod eller något sånt.
Och jag vill inte ange mitt bankkorts nummer, finns det inget sätt att hoppa över det?

Och MÅSTE man betala varje månad, eller kan jag välja och inte göra det?
T.ex jag betalar kanske en månad, tiden går ut. Det går några månader sen betalar jag/köper en kod och fortsätter spela igen.

TACKSAM FÖR SVAR! SNÄLLA!

~Keep calm and be a cucumber ~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla
Registrerad
Nov 2013

Bara skriv in skiten så får du dina 30 dagar gratis dom drar inget. Sen kan du ta bort det igen

Ny dator på G

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Hijacker:

Bara skriv in skiten så får du dina 30 dagar gratis dom drar inget. Sen kan du ta bort det igen

Ta bort prenumerationen menar du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönnigne
Registrerad
Nov 2007

Alla subscription spel gör denna metod, så ja du måste skriva in det. Nej du kan inte hoppa över det. Du kan använda ett verified Paypal account om du vill. Självklart så måste du inte betala varje månad, du betalar för så länge du vill spela.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Tack för hjälpen!
Nu kan äventyret i Tamriel börja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

skaffa ekort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Sheytan:

skaffa ekort

Vad är det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Kom bara ihåg att du har två månaders uppsägningstid på ESO
Så den där månaden tar dom tillbaks direkt.

CPU: 2600k @4.4GHz GPU: 290X DC2 MoBo: MSI Z68A-GD55 G3
PSU: CM 750W (bytt fläkt) Lagring: 240GB M500 | 1.5,2,3TB
Kylning: Phanteks PH-TC14PE - Prolimatech MK-26
Citera för Svar - Gratis Frakt: Inet - Alina.se| Ferentus RIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Tobblish:

Kom bara ihåg att du har två månaders uppsägningstid på ESO
Så den där månaden tar dom tillbaks direkt.

Så man kan inte säga upp gratismånaden utan att behöva betala nästa månad? Ifall det stämmer är det riktigt fult av de...

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av TroubleBaker:

Så man kan inte säga upp gratismånaden utan att behöva betala nästa månad? Ifall det stämmer är det riktigt fult av de...

För att kunna registrera kontot så måste dom kunna dra en månad av en annars blire inget så japp, extremt fult men det är Zenimax det.
Ruttet företag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Tobblish:

För att kunna registrera kontot så måste dom kunna dra en månad av en annars blire inget så japp, extremt fult men det är Zenimax det.
Ruttet företag.

Fast om man avslutar prenumerationen innan den tar slut så behöver man ju inte betala?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av En_Gurka:

Fast om man avslutar prenumerationen innan den tar slut så behöver man ju inte betala?

Dom drar ju summan direkt från kontot som jag förstått det när man registrerar sitt account.
Så för att kunna ta del av 30dagar gratis så måste du först köpa 30dagar, om du säger upp prenumerationen direkt efter så är pengarna redan dragna.

Registrerade du dig?
Dom kanske har ändrat på sig efter att det uppdagades och dom fick ta en jävla massa skit från folk.
(kanske skiljer sig på EU och NA med?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Tobblish:

Dom drar ju summan direkt från kontot som jag förstått det när man registrerar sitt account.
Så för att kunna ta del av 30dagar gratis så måste du först köpa 30dagar, om du säger upp prenumerationen direkt efter så är pengarna redan dragna.

Registrerade du dig?
Dom kanske har ändrat på sig efter att det uppdagades och dom fick ta en jävla massa skit från folk.
(kanske skiljer sig på EU och NA med?)

Jag kör på EU, skaffade spelet dagen den här tråden gjordes, och jag kunde avsluta min prenumeration direkt efter jag fått mina 30 dagar. Såvitt jag vet betalade jag inte för något då och jag fick ett mail där det stod "Canceled subscription succesful".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av En_Gurka:

Jag kör på EU, skaffade spelet dagen den här tråden gjordes, och jag kunde avsluta min prenumeration direkt efter jag fått mina 30 dagar. Såvitt jag vet betalade jag inte för något då och jag fick ett mail där det stod "Cancel subscription succesful".

Har du kollat kontot?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Tobblish:

Har du kollat kontot?

Beror på hur du menar, men det står att jag har dagar kvar och när jag trycker på "Manage subsciption" så finns det bara "Set up reccuring subscription" och "Enter Game Time Code". Förut fanns det också "Cancel subscription" men det har jag redan gjort så den är inte kvar.
Det står också att mitt konto är "Active-not recurring"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Tobblish:

[...]

Det där stämmer verkligen inte. Det är din BANK som "drar" (läs: reserverar) pengarna när du skapat din subscription.

Alltså, när du knappat in allt hos Beth/Zeni och skapat din subscription så skickas en begäran/info om den kommande betalningen till din bank, och din bank kollar att du har tillräckligt med pengar på kontot och reserverar sedan det beloppet. Banken gör det för att man inte skall övertrassera kontot - t.ex. om man bara har 500kr på kontot så skall man inte kunna skapa 10st subscriptions á 109kr eftersom du inte har pengar för det.

Det reserverade beloppet på 109kr har du alltså kvar på kontot, men du kan inte handla för dem. Du får "tillbaka" pengarna (eller beloppet frigörs) efter några dagar/upp till två veckor senare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Kan instämma i det Juris Prudentia skriver.

Inga dubbla pengar har dragits från mitt konto utan reservationen släppte efter c.a en vecka.

[PC] Fractal Design R4 - ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 - Intel i5-2500K - Corsair Hydro H80i - 16GB RAM - Gigabyte GTX 780 - Asus Xonar D1 - Corsair AX 860W.
[Server] HP Proliant Microserver Gen8, E3-1265V2 - 16GB ECC RAM - 500GB SSD - RAID 10 4x4TB WD Red.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Juris Prudentia:

Det där stämmer verkligen inte. Det är din BANK som "drar" (läs: reserverar) pengarna när du skapat din subscription.

Alltså, när du knappat in allt hos Beth/Zeni och skapat din subscription så skickas en begäran/info om den kommande betalningen till din bank, och din bank kollar att du har tillräckligt med pengar på kontot och reserverar sedan det beloppet. Banken gör det för att man inte skall övertrassera kontot - t.ex. om man bara har 500kr på kontot så skall man inte kunna skapa 10st subscriptions á 109kr eftersom du inte har pengar för det.

Det reserverade beloppet på 109kr har du alltså kvar på kontot, men du kan inte handla för dem. Du får "tillbaka" pengarna (eller beloppet frigörs) efter några dagar/upp till två veckor senare.

Så de bara tar pengarna som en slags "pant" för att se om du har råd eller inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Pant och pant... kanske fel ordval men ja, de säkerställer att du har täckning på kontot för att sätta upp subscription.
Ungefär som att butiker reserverar pengar på ens konto ibland för att sedan dra slutgiltiga summan ett gäng dagar senare.

[PC] Fractal Design R4 - ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 - Intel i5-2500K - Corsair Hydro H80i - 16GB RAM - Gigabyte GTX 780 - Asus Xonar D1 - Corsair AX 860W.
[Server] HP Proliant Microserver Gen8, E3-1265V2 - 16GB ECC RAM - 500GB SSD - RAID 10 4x4TB WD Red.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av ToBeAs*:

Pant och pant... kanske fel ordval men ja, de säkerställer att du har täckning på kontot för att sätta upp subscription.
Ungefär som att butiker reserverar pengar på ens konto ibland för att sedan dra slutgiltiga summan ett gäng dagar senare.

Sammanfattning: Det dras inga pengar, de bara kollar så att du KAN betala?
(Om jag har förstått rätt?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Japp, det är en reservation som sedan försvinner och pengarna blir återigen tillgängliga att göra vad man vill för.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av ToBeAs*:

Japp, det är en reservation som sedan försvinner och pengarna blir återigen tillgängliga att göra vad man vill för.

Okej, bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004

fast.....troligtvis kommer du betala iaf Spelet är verkligen bra.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung syncmaster S27A950D 120hz | Qpad 8K Opical mouse| Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy S6 edge+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av KingCobra:

fast.....troligtvis kommer du betala iaf Spelet är verkligen bra.

Ja, men då vill jag använda en Game Time kod och inte mitt bankkonto