Permalänk
Medlem

EVE online start

Hej jag hade tänkt och starta EVE online. Jag har försökt en gång tidigare men var svårt att komma in i. Men nu skall jag ge det ett ärligt försök. Dock skulle jag vilja:

Få vara med i en svensk/engelsk guild eller company. Vet inte vad det kallas i spelet.
Då jag startar med 14 dagar gratis, behöver jag mer tid tror ni? I så fall får jag köpa spelet.
Gärna någon att bolla med ibland, som får mig snabbare framåt i spelet.

Permalänk
Medlem

EVE online start

Hej jag hade tänkt och starta EVE online. Jag har försökt en gång tidigare men var svårt att komma in i. Men nu skall jag ge det ett ärligt försök. Dock skulle jag vilja:

Få vara med i en svensk/engelsk guild eller company. Vet inte vad det kallas i spelet.
Då jag startar med 14 dagar gratis, behöver jag mer tid tror ni? I så fall får jag köpa spelet.
Gärna någon att bolla med ibland, som får mig snabbare framåt i spelet.

Permalänk
Medlem

1. Corp. Gå med i Eve University.
2. Be om en friendinvite (och begär minst hälften av PLEX:en som hen får för att du går med)
3. Ställ frågor här, eller ännu bättre till din corp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

1. Corp. Gå med i Eve University.
2. Be om en friendinvite (och begär minst hälften av PLEX:en som hen får för att du går med)
3. Ställ frågor här, eller ännu bättre till din corp.

1. Hur gör jag det?
2. Ok
3. Några andra bra råd?

Permalänk
Medlem

EvE var lite svårt komma in i förut

Men nya tutorials och ingame chatt har verkligen gjort eve lättare
De kanske inte kan mäta sig med wow

EvE Online Guides

ovanstående länk ger tips!

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av doddel34:

1. Hur gör jag det?
2. Ok
3. Några andra bra råd?

1. in game via fliken som heter corporations och sök på eve university - läs mer här http://www.eveuniversity.org/

3. Om du tröttnar på PVE. Börja med PvP, t.o.m. PvP-trading kan vara kul om du tycker om siffror. Undvik Faction War (FW) tills du är helt säker på vad du ger dig in: ta reda på vad wartarget innebär och vad de dåliga konsekvenserna innebär! Enligt mig är det lättare att börja PvP som pirat och försöka välja dina strider. Det mesta handlar faktiskt om vilka val du gör