Laggar som bara den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Laggar som bara den?

Hade 1250 ping sen pallade jag inte mer.. jävla skitspel ska dom aldrig få fix på dett lag som verkar komma hela tiden då och då??? tur man inte spelar hc lol...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Verkar vara alla blizzardspel, WoW är också helt ospelbart just nu. Gissar att de har någon form av nätverksproblem som ställer till det för hela deras serverpark.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010

Säkert deras andra "services" som blir ddosade..

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Mjo pågått till och från ett tag nu, de flesta verkar haft strul efter senaste patchen men det kan ju bara vara en tillfällighet men ja jag har inte haft strul förrän idag och förlorade min HC gubbe på det, mindre nöjd just nu.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

Säkert någon apa som ddos:ar. Jag ville bara spela lite dataspel efter jubb.. :´(

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Inte mycket till information ifrån Blizzard heller , riktigt dåligt kan man ju tycka. Hoppas att det fungerar bättre imorgon!

PC | PS4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund/Halmstad
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av ghostfenix:

Inte mycket till information ifrån Blizzard heller , riktigt dåligt kan man ju tycka. Hoppas att det fungerar bättre imorgon!

Fast dem vill inte avslöja själva problemen dem har så folk utnyttjar det men dem har iallafall sagt att det är fel :/.

"The voice of insanity and reason"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KTH
Registrerad
Feb 2013

Själv ser jag det som en fördel att man teleporteras runt hela tiden istället för att gå. /s

CPU: i7 4930k GPU: GTX 1080 FTW RAM: 32GB SSD: 850 Pro 256GB & 840 Basic 128GB HDD: 2TB 7200rpm Skärm: XL2411Z 144Hz OS: Windows 10 Pro Mobil: Samsung Galaxy S8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

"it´s a busy day for battle-net....."
estimated wait ~11min

tragiskt

meep meep

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollollollhättan
Registrerad
Dec 2010

Det står ju när man loggar in i spelet i notis rutan till höger "we are having some technical issues blabla" så nog finns det info allt.
Men jag hoppas verkligen dom fixar den här skiten nu under mantenance för om jag inte kan spela efter jobbet blir jag lite grinig.

| I7 2600K @4.7 | Mobo Fatal1ty Z68 Professional Gen3 |CORSAIR HX 750W| Asus Geforce GTX 780 Ti | 1 St Samsung SP 1TB / Samsung 840 Basic 128 | 8Gig Corsair vengeance 1866Mhz | Chassi Define XL |OS Win 10 x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av karjix:

Det står ju när man loggar in i spelet i notis rutan till höger "we are having some technical issues blabla" så nog finns det info allt.
Men jag hoppas verkligen dom fixar den här skiten nu under mantenance för om jag inte kan spela efter jobbet blir jag lite grinig.

Jo men igår kom jag inte så långt att jag såg den rutan, utan bara en liten fyrkantig ruta där ovanstående stod.

/d

meep meep

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Mycket konstiga saker som hände igår. En polare fastnade i vårt spel. Han var inte med i partyt men vi kunde inte bjuda in en fjärde person. Sen när han kom tillbaka kunde han inte joina igen. Inte spela på något annat spel heller då han var med i ett annat party.

Var tvungen att disbanda partyt och starta nytt spel för att få in honom igen.

Fick sänka till Normal på HC för att vara någorlunda säker. Löste sig dock kring 22 då det började flyta på igen och man kunde öka svårighetsgraden igen.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byn
Registrerad
Jun 2005

Enligt twitter så är det ok nu?

https://twitter.com/BlizzardCSEU_EN

Jag ser ner på folk som ser ner på folk...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av SunQ:

Mycket konstiga saker som hände igår. En polare fastnade i vårt spel. Han var inte med i partyt men vi kunde inte bjuda in en fjärde person. Sen när han kom tillbaka kunde han inte joina igen. Inte spela på något annat spel heller då han var med i ett annat party.

Var tvungen att disbanda partyt och starta nytt spel för att få in honom igen.

Fick sänka till Normal på HC för att vara någorlunda säker. Löste sig dock kring 22 då det började flyta på igen och man kunde öka svårighetsgraden igen.

Jag tycker det är för risky att köra HC på normal till och med.
Jag dog med min softcore karaktär på normal för jag stod och rubberbandade i Archon-strålar hur länge som helst, kunde inte attackera, hoppade bara omkring på skärmen utan att göra någon nytta. Förlorade bara 145 miljoner bonus pool xp som ackumulerats... men det hade ju varit fett tragiskt att dö med en HC-karaktär på det viset.

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av djlasseman:

Jag tycker det är för risky att köra HC på normal till och med.
Jag dog med min softcore karaktär på normal för jag stod och rubberbandade i Archon-strålar hur länge som helst, kunde inte attackera, hoppade bara omkring på skärmen utan att göra någon nytta. Förlorade bara 145 miljoner bonus pool xp som ackumulerats... men det hade ju varit fett tragiskt att dö med en HC-karaktär på det viset.

hehe, det är därför det kallas HC
Men ja, det var helt galet. Helt plötsligt stod man i archonstrålar och det brann runt omkring en och det var gubbar som sprängdes. Tur man har 600k hälsa och en regen som tar tillbaka det mesta av vad man blir skadad på normal

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst*

Låser då tråden saknar en vettig frågeformulering/gnälltråd.

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.

screamin-daemon
Moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk