Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Överklocka 2500K

Uppdaterade nyligen mitt bios (datorn i sign) och min nästan tre år gamla överklockning försvann. Ska överklocka igen men har svårt att komma ihåg vilka inställningar jag ska köra. Jag kan köra fixed voltage på 1,275v, men då är den ju det oavsett hastighet på min processor. Ändrade sedan till offsett, men då pendlar volten mellan 1,250-1,5xx enligt cpu-z och vad jag vet är 1,3 gränsen för att vara på den säkra sidan med sandy bridge?

Hur ska jag göra?

Edit:Kan någon mod flytta den tråden? Såg att jag la den i fel, sorry.

Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4,5Ghz | Asus GTX 970 black | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02

https://prism-break.org/sv/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Baxtex:

Uppdaterade nyligen mitt bios (datorn i sign) och min nästan tre år gamla överklockning försvann. Ska överklocka igen men har svårt att komma ihåg vilka inställningar jag ska köra. Jag kan köra fixed voltage på 1,275v, men då är den ju det oavsett hastighet på min processor. Ändrade sedan till offsett, men då pendlar volten mellan 1,250-1,5xx enligt cpu-z och vad jag vet är 1,3 gränsen för att vara på den säkra sidan med sandy bridge?

Hur ska jag göra?

Edit:Kan någon mod flytta den tråden? Såg att jag la den i fel, sorry.

Varför söker du inte på forumet före du skapar en ny tråd?

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Har du läst dom klistrade trådarna någon gång i forumet?

Silverstone RV02-E "vit", Z97-DELUXE/USB 3.1, 4790K@4,4GHz, Corsair 1600MHz 16GB, Intel 730 480GB, GTX Titan X, Phillips BDM4350UC@3840x2160 ,HRT Music Streamer II, Sennheiser HDVA600, HD800.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad*

Observera att det går bra att anmäla sin egen tråd och på det viset be om flyttning.

screamin-daemon/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk