Permalänk
Avstängd

Ascended Shield

Hej,

Det verkar typ vara nästan 0 % drop rate på Ascended Shield, har sett den någon gång, men då visste jag inte att man behövde den för crafting.

Har kollat många shops och försökt få den droppad från sånna där "vapenställ", men ingen tur här...

Någon som vet var jag kan få tag i den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

finns en vendor i fields of misery, långt uppe till höger ibland, som säljer de flesta (alla?) varianter av armor med jämna mellanrum. Du kan ju kolla där om du har otur med dropsen!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Vendel the Armorsmith i The Tower level 2 kan sälja denna, starta om spelet tills du får bounty i The Tower och gör klart hans quest så kan du handla av honom sen, det är dock inte 100% chans att han har skölden i lager, det du kan göra då är antingen starta om tills du får hans quest igen eller vänta på att han byter ut sitt inventarie vilket han gör var 10-15e minut.

Hade samma problem med ett vitt vapen och tog till vendor för att till slut köpa 20 st (efter det har jag fått 7-8st via drop)

Lista över vilka vendors som säljer vad:
http://diablo.blizzplanet.com/blog/comments/diablo-iii-weapon...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

Har varit där å kollat, men eftersom alla items inte finns jämt... så måste jag kolla där var 15 min hela dagen? Jag tror jag vet varför jag inte tycker om RPG's, för det känns som en major design flaw att behöva göra så för att få ett item.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är också ute efter ascended items (gauntlets för närvarande), men dem droppar ju aldrig när man behöver dem. Finns random vendors i Field of Misesry som nämnts innan men när de väl har spawnat säljer de bara en vit pryl som tycks vara slumpmässig, resten av grejerna är blå.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett gäng ascended shields över efter jag letade sådana. Jag skapade nytt spel, sprang och tittade hos Tinkerer tills hon sålde rätt.

Om du ser mig online på ccw#2690 så bara hör av dig, ger gärna bort några.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är också ute efter ascended items (gauntlets för närvarande), men dem droppar ju aldrig när man behöver dem. Finns random vendors i Field of Misesry som nämnts innan men när de väl har spawnat säljer de bara en vit pryl som tycks vara slumpmässig, resten av grejerna är blå.

jag har gauntlets, kan ge dig min battletag när jag kommer hem.

sen CCwarlock jag lägger till dig när jag kommer hem skulle behöva en sköld

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem

Annars är det bara dra till Battlefields of eternety. Jag letade efter gauntlets tidigare. Hittade dem på 5 min.
Ifall du spelar med någon annan så är det ju dubbelt så hög chans att hitta.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SunQ:

Annars är det bara dra till Battlefields of eternety. Jag letade efter gauntlets tidigare. Hittade dem på 5 min.
Ifall du spelar med någon annan så är det ju dubbelt så hög chans att hitta.

Detta stämmer bra, där droppas typ all armor UTOM Ascended Shield.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av athle86:

jag har gauntlets, kan ge dig min battletag när jag kommer hem.

sen CCwarlock jag lägger till dig när jag kommer hem skulle behöva en sköld

Tack för erbjudantet! Ska raida battlefields of eternity, hittar jag inte där så kan jag ta dina gauntles

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850