Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2013

Ascended Shield

Hej,

Det verkar typ vara nästan 0 % drop rate på Ascended Shield, har sett den någon gång, men då visste jag inte att man behövde den för crafting.

Har kollat många shops och försökt få den droppad från sånna där "vapenställ", men ingen tur här...

Någon som vet var jag kan få tag i den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2005

finns en vendor i fields of misery, långt uppe till höger ibland, som säljer de flesta (alla?) varianter av armor med jämna mellanrum. Du kan ju kolla där om du har otur med dropsen!

Nothing to see here, move along ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Vendel the Armorsmith i The Tower level 2 kan sälja denna, starta om spelet tills du får bounty i The Tower och gör klart hans quest så kan du handla av honom sen, det är dock inte 100% chans att han har skölden i lager, det du kan göra då är antingen starta om tills du får hans quest igen eller vänta på att han byter ut sitt inventarie vilket han gör var 10-15e minut.

Hade samma problem med ett vitt vapen och tog till vendor för att till slut köpa 20 st (efter det har jag fått 7-8st via drop)

Lista över vilka vendors som säljer vad:
http://diablo.blizzplanet.com/blog/comments/diablo-iii-weapon...

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2013

Har varit där å kollat, men eftersom alla items inte finns jämt... så måste jag kolla där var 15 min hela dagen? Jag tror jag vet varför jag inte tycker om RPG's, för det känns som en major design flaw att behöva göra så för att få ett item.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Är också ute efter ascended items (gauntlets för närvarande), men dem droppar ju aldrig när man behöver dem. Finns random vendors i Field of Misesry som nämnts innan men när de väl har spawnat säljer de bara en vit pryl som tycks vara slumpmässig, resten av grejerna är blå.

Chassi: Parvum M1.0 & EKWB custom loop CPU: Intel i7 4790K RAM: Kingston HyperX Savage 16Gb Moderkort: Asus Maximus VII Hero GPU: EVGA GTX 980 Ti SSD: Samsung 850 PRO 256GB PSU: Corsair AX860
• Galleri •
• XBL GT: motor sw •

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

Jag har ett gäng ascended shields över efter jag letade sådana. Jag skapade nytt spel, sprang och tittade hos Tinkerer tills hon sålde rätt.

Om du ser mig online på ccw#2690 så bara hör av dig, ger gärna bort några.

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av maniac:

Är också ute efter ascended items (gauntlets för närvarande), men dem droppar ju aldrig när man behöver dem. Finns random vendors i Field of Misesry som nämnts innan men när de väl har spawnat säljer de bara en vit pryl som tycks vara slumpmässig, resten av grejerna är blå.

jag har gauntlets, kan ge dig min battletag när jag kommer hem.

sen CCwarlock jag lägger till dig när jag kommer hem skulle behöva en sköld

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Annars är det bara dra till Battlefields of eternety. Jag letade efter gauntlets tidigare. Hittade dem på 5 min.
Ifall du spelar med någon annan så är det ju dubbelt så hög chans att hitta.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av SunQ:

Annars är det bara dra till Battlefields of eternety. Jag letade efter gauntlets tidigare. Hittade dem på 5 min.
Ifall du spelar med någon annan så är det ju dubbelt så hög chans att hitta.

Detta stämmer bra, där droppas typ all armor UTOM Ascended Shield.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av athle86:

jag har gauntlets, kan ge dig min battletag när jag kommer hem.

sen CCwarlock jag lägger till dig när jag kommer hem skulle behöva en sköld

Tack för erbjudantet! Ska raida battlefields of eternity, hittar jag inte där så kan jag ta dina gauntles

Chassi: Parvum M1.0 & EKWB custom loop CPU: Intel i7 4790K RAM: Kingston HyperX Savage 16Gb Moderkort: Asus Maximus VII Hero GPU: EVGA GTX 980 Ti SSD: Samsung 850 PRO 256GB PSU: Corsair AX860
• Galleri •
• XBL GT: motor sw •