Installera de drivrutiner som kom med

Permalänk
Medlem

Installera de drivrutiner som kom med

Har ett gammalt msi p45 kort.
Med installationen av windows så installeras ju allt som behövs. chipset osv.
Men när jag gör en koll via msi-update så säger den att jag saknar drivrutiner till Intel chipset. Dvs msi egna drivisar kopplat mot chipsetet.
Device manager säger inget och allt funkar som det ska..

Frågan är om jag ska installera msi egna drivrutiner mot chipsetet eller ska jag låta de som kommer med i windows vara kvar?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Avstängd

Beror lite på.Har du en ren windows skiva så finns där inget chipset,nätverk drivrutiner.Men har du typ någon recovery skiva som följde med datorn så bör det mesta ingå.Så prova installera det du skrev från msi.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kotz:

Har ett gammalt msi p45 kort.
Med installationen av windows så installeras ju allt som behövs. chipset osv.
Men när jag gör en koll via msi-update så säger den att jag saknar drivrutiner till Intel chipset. Dvs msi egna drivisar kopplat mot chipsetet.
Device manager säger inget och allt funkar som det ska..

Frågan är om jag ska installera msi egna drivrutiner mot chipsetet eller ska jag låta de som kommer med i windows vara kvar?

Detta brukar finnas hos tillverkaren (MSI:s) sida om det moderkort du har. Men det är inte MSI:s drivrutiner utan just INTEL:s som ju finns att hämta hos dem också och dessutom de senaste. Tänk bara på att söka efter det chipset du har så att du får rätt stöd.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)