Vid boot stannar datorn på modekortets splashscreen

Permalänk
Medlem

Vid boot stannar datorn på modekortets splashscreen

Tjena,

Har precis bytt modekort till ett Gigabyte G1.Sniper 3 Socket 1155 men nu när jag bootar datorn så stannar den kvar på modekortets Splash Screen i ca 1 minut och 27sek.Har heller ingen möjlighet att gå in i BIOS eller något även fast det är här jag ska kunna göra det.

Efter det har gått ca 1 och en halv minut så kom jag in i Windows.

Jag försökte sedan göra en reset på modekortet genom att plocka ut klockbatteriet, vänta 5 min och sedan sätta tillbaka det men detta verkade inte hjälpa, splash screnn visas ungefär lika länge men nu kommer jag inte in I Windows, nu når den endast en black screen efter denna tid har gått.

Någon som har en idé om vad som skulle kunna vara fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad händer när du trycker på Delete-tangenten under start? Testat att koppla in ditt tangentbord i en USB-2 kontakt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad händer när du trycker på Delete-tangenten under start? Testat att koppla in ditt tangentbord i en USB-2 kontakt?

Händer tyvärr inget, har även testat att koppla in tangentbordet i en USB2 port.

Testade att klicka på Delete tangenten upprepade gånger tills splash screenen försvann och gick över till den svarta skärmen. Samt även att klicka och hålla ner tangenten tills den gick över till den svarta skärmen och ja sist endast klicka en gång.

Permalänk

Pröva ta ut/koppla ur grafik kort och diskar som inte är OS diskar, startar den då?

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du testa med ett annat tangentbord och då kanske med PS2-koppling?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Pröva ta ut/koppla ur grafik kort och diskar som inte är OS diskar, startar den då?

Skrivet av Jalle64:

Kan du testa med ett annat tangentbord och då kanske med PS2-koppling?

Gjorde en reset med CMOS reset knappen och nu går den iaf tillbaka till Windows startsidan.

Plockar jag ur grafikkortet och kopplar in skärmen i modekorts porten så bootar datorn direkt och man ser endast modekorts bilden några sek som den ska. Nu kommer jag även in i BIOS och boot menyn. Men kopplar jag tillbaka grafikkortet så stannar jag på modekortets start bild i fortfarande ca 1 och en halv minut men jag kommer nu iaf in i Windows och når inte en black screen.

Vad jag gör nu är att jag kör en ny installation av windows, rensar hårdisken helt osv. Detta utan att grafikkortet sitter i, sen ska jag installera alla drivers och hoppas då på att detta löser problemen Återkommer med resultat

Permalänk
Medlem

Datorn är fortfarande seg på mobots bootscreen men nu fungerar den iaf och helt ny version av Win 8.1 är installerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweppi:

Tjena,

Har precis bytt modekort till ett Gigabyte G1.Sniper 3 Socket 1155 men nu när jag bootar datorn så stannar den kvar på modekortets Splash Screen i ca 1 minut och 27sek.Har heller ingen möjlighet att gå in i BIOS eller något även fast det är här jag ska kunna göra det.

Efter det har gått ca 1 och en halv minut så kom jag in i Windows.

Jag försökte sedan göra en reset på modekortet genom att plocka ut klockbatteriet, vänta 5 min och sedan sätta tillbaka det men detta verkade inte hjälpa, splash screnn visas ungefär lika länge men nu kommer jag inte in I Windows, nu når den endast en black screen efter denna tid har gått.

Någon som har en idé om vad som skulle kunna vara fel?

Edit: läste inte all inlägg innan min post :/