Intel Core i7 2700K Sliter detta på processorn?

Permalänk
Avstängd

Intel Core i7 2700K Sliter detta på processorn?

Hejsan jag testade att rendera en film i Movie Maker samtidgt som jag spelade Black ops och det roliga vara att spelet inte laggade. Men att det ibland när jag inte har några program igång kan lagga varför gör de det? Processorn jobbar mellan 50 till 60 procent när jag renderar. Eller ska mna inte spela smatidigt som man renderar. Sliter det på processorn?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Vad har du för annan hårdvara i datorn?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Hejsan jag testade att rendera en film i Movie Maker samtidgt som jag spelade Black ops och det roliga vara att spelet inte laggade. Men att det ibland när jag inte har några program igång kan lagga varför gör de det? Processorn jobbar mellan 50 till 60 procent när jag renderar. Eller ska mna inte spela smatidigt som man renderar. Sliter det på processorn?

Processorn är gjord för att kunna köra på 100%. Bara du inte spelar och renderar dygnet runt så är det inga problem.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Den kan aldrig slitas av att användas Om du inte kör 24/7

Permalänk
Avstängd

Hur gör man så man kan visa sina dator specs så man slipper skriva det flera gånger?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Hur gör man så man kan visa sina dator specs så man slipper skriva det flera gånger?

Lägg till det i din signatur.

1: Inställningar
2: Signatur (i högra fältet)
3: kör hårt

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Slimdex:

Hur gör man så man kan visa sina dator specs så man slipper skriva det flera gånger?

Bara att du har igång datorn gör att du sliter på den. Men så är det ju med allt du/man använder, någon gång går det sönder/tar slut.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)