Intel Core i7 2700K Sliter detta på processorn?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013

Intel Core i7 2700K Sliter detta på processorn?

Hejsan jag testade att rendera en film i Movie Maker samtidgt som jag spelade Black ops och det roliga vara att spelet inte laggade. Men att det ibland när jag inte har några program igång kan lagga varför gör de det? Processorn jobbar mellan 50 till 60 procent när jag renderar. Eller ska mna inte spela smatidigt som man renderar. Sliter det på processorn?

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Vad har du för annan hårdvara i datorn?

Cpu: Amd Fx 8320 @4,4 ghz OC Gpu: Sapphire 270x Chassi: Corsair 200r Moderkort: Gigabyte GA-970A-DS3P ATX Lagring: Toshiba 1TB HDD Minnen: 2x4 gb crucial nånting Cpu kylare: CM hyper 212 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Slimdex:

Hejsan jag testade att rendera en film i Movie Maker samtidgt som jag spelade Black ops och det roliga vara att spelet inte laggade. Men att det ibland när jag inte har några program igång kan lagga varför gör de det? Processorn jobbar mellan 50 till 60 procent när jag renderar. Eller ska mna inte spela smatidigt som man renderar. Sliter det på processorn?

Processorn är gjord för att kunna köra på 100%. Bara du inte spelar och renderar dygnet runt så är det inga problem.

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Den kan aldrig slitas av att användas Om du inte kör 24/7

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013

Hur gör man så man kan visa sina dator specs så man slipper skriva det flera gånger?

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Slimdex:

Hur gör man så man kan visa sina dator specs så man slipper skriva det flera gånger?

Lägg till det i din signatur.

1: Inställningar
2: Signatur (i högra fältet)
3: kör hårt

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Slimdex:

Bara att du har igång datorn gör att du sliter på den. Men så är det ju med allt du/man använder, någon gång går det sönder/tar slut.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud