Ska börja med nyheter, recensioner på en Youtube kanal

Permalänk
Avstängd

Ska börja med nyheter, recensioner på en Youtube kanal

Tjenare alla glada Sweclockers människor. Jag hade tänkt att börja med Spelnyheter, Recensioner och mina åsikter om vad som saknas i spel. Tror ni det kan bli lyckat? Om ni vill veta min Youtube kanal naman så skicka pm till mig. En video kommer upp imorgon. OBS om ni ser den och undrar varför den är halvdålig så är det för att jag är trött. Jag vill gärna ha lite tips på vad som är viktigt att tänka på.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Entusiast

Det viktigaste för att lyckas är massa tur och en unik och intressant infallsvinkel. Vad gör du som är nytt? Vad sticker ut? Att börja med en film du inte är nöjd med för att du är trött är inte en bra idé. Du har inte mycket tid att fånga folks uppmärksamhet. Om folk ser ett halvdåligt klipp, varför ska de då följa dig och se fler?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det finns bara ett sätt ett veta om det blir lyckat eller ej och det är att göra't. Glöm inte att trivas med det du gör. Lite som Zota säger så kanske det är bättre att göra videos när man är pigg och kan göra det helbra. Men å tredje sidan så har du lika många chanser att skaffa subs som du spottar ur dig kvalitativa videos, så bara gör du så kommer det gå vägen någonstans.

Å fjärde sidan så finns redan ett halvt tusen kanaler som ägnar sig åt recensioner och rants om spel. Fåtal handfull kanaler med spelnyheter. Det är tufft att konkurera emot.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Japp någon av er som skulle vilja ge feedback på min kanal? Jag skickar PM om ni vill

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Welp.

1. Själva videon har bara gameplay från något tidigare CoD, ingenting relaterat till spelnyheten.
2. Bildkvalitén på själva videon såg lite sisådär ut.
3. Svårt att följa den röda tråden så att säga. Nästan bättre om du skulle ta allt i övertydlig punktform. Kan ju ha att göra med att jag vet inte ett smack om CoD.
4. Ljudkvalitén är ok, men inte mer.
5. Länka görna till materialet du talar om, samt presentera det grafiskt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Man får väl inte länka Youtube videos? Det är väl reklam?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Slimdex:

Man får väl inte länka Youtube videos? Det är väl reklam?

Enklast brukar vara att skicka ett PM till en moderator så får du svar direkt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Man får väl inte länka Youtube videos? Det är väl reklam?

Man får länka YT-videos. Man får dock inte promota sin egen YT-video eller kanal utan att det tillför diskussionen eller skapar ett diskussionsvärde i sig.
Tänka först, länka sen.

Vad jag menade med min femte punkt är att det är lättare för tittaren att följa vad osm sägs om bilder, annotationer och länkar följer samma tempo som snacket. Alltså, att om du talar om mammas köttbullar så flikar du in en bild på köttbullar och när du talar om Scans köttbullar så har du upp en annotation med länk till Scan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Man får länka YT-videos. Man får dock inte promota sin egen YT-video eller kanal utan att det tillför diskussionen eller skapar ett diskussionsvärde i sig.
Tänka först, länka sen.

Vad jag menade med min femte punkt är att det är lättare för tittaren att följa vad osm sägs om bilder, annotationer och länkar följer samma tempo som snacket. Alltså, att om du talar om mammas köttbullar så flikar du in en bild på köttbullar och när du talar om Scans köttbullar så har du upp en annotation med länk till Scan.

Är du admin på sweclockers?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Avstängd

Hade gärna velat länka min kanal här men jag är rädd för att bli avstängd för att det kan bli missförstånd en admin,moderator får gärna skriva i tråden om det är okej.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Vill du bara ha feedback så är det bara att länka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadeMast:

Är du admin på sweclockers?

Skrivet av ShadeMast:

Hade gärna velat länka min kanal här men jag är rädd för att bli avstängd för att det kan bli missförstånd en admin,moderator får gärna skriva i tråden om det är okej.

Nej, hade jag varit admin, moderator eller något annat häftigt så hade det tydligt framgått.
Du hittar moderatorer här.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Vill du bara ha feedback så är det bara att länka på.

http://www.youtube.com/watch?v=EwewSKMrgHI här är min battlefield hardline recension kommentera feedback antingen här i forumet eller på youtube. Och nej jag tvingar ingen att kolla på videon och ni får ge negativ feedback men då måste ni säga vad som ska förbättras för att jag ska bli bättre.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadeMast:

http://www.youtube.com/watch?v=EwewSKMrgHI här är min battlefield hardline recension kommentera feedback antingen här i forumet eller på youtube. Och nej jag tvingar ingen att kolla på videon och ni får ge negativ feedback men då måste ni säga vad som ska förbättras för att jag ska bli bättre.

Tycker du stakar upp dig för ofta och inte riktigt verkar veta vad du ska säga vilket väl kan vara någorlunda acceptabelt om det är en "first impressions video" men om det ska vara en recension så kan det vara lämpligt att veta hela tiden vad du ska säga.
Prova att skriva upp ett manus innan du gör inspelningen iaf tills du blir bekväm med att bara prata vidare utan att att staka dig fram.

Själv skulle jag dock aldrig kolla på en Svensk recensionsvideo men det är bara en personlig preferens, och vill du nå ut till så många som möjligt så kan det ju vara en idé att prata Engelska.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.