Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2009

Gigabyte GA-B75M-D3H RAID

Hej,

Sitter i skarp läge just nu (snabba svar uppskattas) med ett Gigabyte GA-B75M-D3H Rev. 1.2 som enligt prisjakt skall ha stöd för RAID.
Jag hittar dock endast IDE/AHCI i BIOS.

Är inte van vid Gigabytekort och tänkte höra om någon vet om det kanske beror på att man slår på RAID någon annan stans. Eller om uppgiften rent av är felaktig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Vad jag kan se på Gigabytes hemsida så har den inte raid.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Precis så ser det tyvärr ut. Detta moderkort är rätt torftigt på finesser, men det är ju billigt så.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2009

Tack för svar, slarvigt av mig att inte kolla upp närmare. Märkligt att Prisjakt märkt alla moderkort med Intel B75 chipset som RAID:Ja.

Löste det genom att köra 10 mil för att köpa det enda moderkort på lager med integrerad grafik och raidkontroller. Som grädde på moset visade det sig att det behövdes BIOS uppgradering för att supportera min CPU... Inte min dag idag helt enkelt.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Spurman:

Tack för svar, slarvigt av mig att inte kolla upp närmare. Märkligt att Prisjakt märkt alla moderkort med Intel B75 chipset som RAID:Ja.

Löste det genom att köra 10 mil för att köpa det enda moderkort på lager med integrerad grafik och raidkontroller. Som grädde på moset visade det sig att det behövdes BIOS uppgradering för att supportera min CPU... Inte min dag idag helt enkelt.

Dock vet jag dåligt om det går att mjukvaruraida genom windows?! Men detta vet andra bättre förhoppningsvis.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud