Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Kylpasta: hur tar jag bort den?

Hejsan!

Har ingen T - röd kan jag ta bort gammal kylpasta från processorn
med något annat?

Låter ni processorn sitta kvar på moderkortet när ni torkar, eller
tar ni bort det och torkar av det?

Är aktiv silver 5 på kjell & co bra!

Tackar för svar!

Mvh Nicklas

Chassi: FD Node 304- CPU: I5 4670 k- Ram: Corsair V LP 2x4- GPU: MSI GTX 770- Moderkort: ASUS Z87I-PRO-
PSU: Corsair 600M 80 BM- Lagring: Samsung EVO 840 120 GB/WD red 2 TB- Kylning: Corsair h80i- Dvd extern: Asus U-Lite- Headphones ATH-M40X - KEYBOARD Func KB-640-MOUSE Logitech G 602

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sajber-jymden
Registrerad
Dec 2004

Du får bort det mesta genom "mekanisk rengöring"...torka bort det...helst med något luddfritt material - t.ex. ett kaffefilter.
Men det bästa är att samtidigt använda ett lösningsmedel, t.ex. isopropanol (alkohol).

Låt CPU:n sitta kvar.

AS5 är en bra kylpasta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Isopropanol och mikrofiberduk/kaffefilter.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005

ren vodka funkar fint med. lite högt vatteninnehåll men stressa inte med ommontering så går det fint. slöseri men men.

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vinslöv
Registrerad
Apr 2008

http://www.inet.se/produkt/5321164/articlean-rengorningskit-f... har jag använt i några år nu och det funkar hur bra som helst. Den ena vätskan löser upp kylpastan och den andra rengör ytan på IHS'en för ny applicering.

Självklart går det lika bra med isopropanol som andra säger men jag upplever i alla fall att processen blir lite smidigare med Articlean

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Jag själv kör med gripen bensin från konsum.
Små vita plast flaskor.

Lite olika intel datorer jag spelar och mixtrar på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av LemonIllusion:

Isopropanol och mikrofiberduk/kaffefilter.

+1

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

Finns redan sjuttielva trådar om detta.

§ 2 Innan du skapar en tråd

För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:
§ 2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

* Tråd låst *

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.