Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Vattenblock till GTX 680

Hej!

Jag har funderingar på att köra vattenkylning i min PC .
Så jag undrar om något proffs här har någon koll på bra vattenblock till två st Nvidia GTX 680 kort från Evga. Och vart man kan få tag på sånhär "thermal pad" och någon manual vart dessa skall placeras? Har även uppfattat att det finns olika tjocklekar på de, hur vet jag vilken som jag skall använda mig utav?

Tacksam för tips och svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Sep 2013

Coolingconfigurator.com

Skickades från m.sweclockers.com

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Blackoxy:

Hej!

Jag har funderingar på att köra vattenkylning i min PC .
Så jag undrar om något proffs här har någon koll på bra vattenblock till två st Nvidia GTX 680 kort från Evga. Och vart man kan få tag på sånhär "thermal pad" och någon manual vart dessa skall placeras? Har även uppfattat att det finns olika tjocklekar på de, hur vet jag vilken som jag skall använda mig utav?

Tacksam för tips och svar!

Thermal pads ingår i EKs vattenblock. Vet inte med andra märken. Tjocklek framgår av instruktionen

Använd citera-funktionen så blir allt mycket enklare!

i7 3770K 4,0Ghz Delid | ASUS Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance LP 16Gb | GTX 980 Ti G1 Gaming 1500/8000Mhz | Corsair AX850 | NZXT Source 340W | Noctua NH-U12S | Noctua NF-A14 PWM / Noctua NF-S12A PWM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av kribol01:

Thermal pads ingår i EKs vattenblock. Vet inte med andra märken. Tjocklek framgår av instruktionen

Tack för svaret!

Såg också att det finns bakstycken man kan köpa.. är det nödvändigt eller är det mer estetiskt ? Har läst lite olika.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av lowngcawt:

Coolingconfigurator.com

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för det, ska kollas upp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Blackoxy:

Tack för svaret!

Såg också att det finns bakstycken man kan köpa.. är det nödvändigt eller är det mer estetiskt ? Har läst lite olika.

Sägs bidra med viss värmebortledning. Något som är nice är att kortet blir styvare. Sen blir det sjukt mkt snyggare också

Använd citera-funktionen så blir allt mycket enklare!

i7 3770K 4,0Ghz Delid | ASUS Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance LP 16Gb | GTX 980 Ti G1 Gaming 1500/8000Mhz | Corsair AX850 | NZXT Source 340W | Noctua NH-U12S | Noctua NF-A14 PWM / Noctua NF-S12A PWM