Hjälp datorn fungerar ej som den skall

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Hjälp datorn fungerar ej som den skall

Hej,

Jag köpte min en ny vattenkylare corsair H60 och efter att jag har lagt in allt som jag skall så skulle jag starta datorn, men när datorn startas så kommer jag inte in på skrivbordet, datorn känner inte igen någon av skärmarna, men jag kan komma in på bios iallafall men väl inne i bios är är det gröna linjer över hela skärmen. Nu är det så att vissa säger att det är grafikkortet som har överhettat efter att jag installerat fläkten men hur är det möjligt? av vad det jag kollade på youtube om att installera corsair H60 var bara att byta ut CPU:n gamla fläkt och byta mot den här H60, stod inget om att göra något med grafikkortet.

Om jag nu köper nytt grafikkort, hur ser jag till att den inte överhättas på samma sätt som den jag har nu? Vattenkylaren började fungerar direkt när jag startade datorn så hur kan det komma sig att grafikkortet överhettades

https://www.flickr.com/photos/124350497@N06/14110128531/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av general777:

Hej,

Jag köpte min en ny vattenkylare corsair H60 och efter att jag har lagt in allt som jag skall så skulle jag starta datorn, men när datorn startas så kommer jag inte in på skrivbordet, datorn känner inte igen någon av skärmarna, men jag kan komma in på bios iallafall men väl inne i bios är är det gröna linjer över hela skärmen. Nu är det så att vissa säger att det är grafikkortet som har överhettat efter att jag installerat fläkten men hur är det möjligt? av vad det jag kollade på youtube om att installera corsair H60 var bara att byta ut CPU:n gamla fläkt och byta mot den här H60, stod inget om att göra något med grafikkortet.

Om jag nu köper nytt grafikkort, hur ser jag till att den inte överhättas på samma sätt som den jag har nu? Vattenkylaren började fungerar direkt när jag startade datorn så hur kan det komma sig att grafikkortet överhettades

https://www.flickr.com/photos/124350497@N06/14110128531/

bilden du lagt upp är ej läsbar. ( vad skulle nyttan vara om man kunnat läsa texten) ?
ja dom gröna strecken har nånting med grafikkortet att göra.
du kan ha pajat något med ESD rätt torrt ute du laddar upp dig rätt snabbt.

vilka komponenter har du haft från början & vad har du bytt ut. förutom H60
jag antar att du rengjorde processorn innan du satte på ny kylarpasta.

tryck ner grafikkortet i moderkortet kan vara glapp i PCI-e platsen

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644
Google för nybörjare https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

TS, läs varför moderatorerna låste din gamla tråd och följ deras instruktioner innan du i panik startar en ny om samma sak

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av jonatan80:

bilden du lagt upp är ej läsbar. ( vad skulle nyttan vara om man kunnat läsa texten) ?
ja dom gröna strecken har nånting med grafikkortet att göra.
du kan ha pajat något med ESD rätt torrt ute du laddar upp dig rätt snabbt.

vilka komponenter har du haft från början & vad har du bytt ut. förutom H60
jag antar att du rengjorde processorn innan du satte på ny kylarpasta.

tryck ner grafikkortet i moderkortet kan vara glapp i PCI-e platsen

Jag har inte rört något alls förutom att jag rengjorde processorns innan jag satte på ny kylarpasta men utöver det har jag inte rört något annat. det står att CHA_FAN 1 N/A och vet ej hur jag ska fixa det. Jag förstår att det är någon kabel till en av fläktarna men jag har bytt plats på kablarna och det visar samma resultat.

https://www.flickr.com/photos/124350497@N06/13929863078/

Där är en bild som man kan se betydligt bättre.

Trädvy Permalänk
Webbutvecklare
Moderator
Plats
::1
Registrerad
Dec 2002
Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne

* Tråd låst *

Abstractions all the way down.