Acer Predator GN246HLBbid - 24tummare med 144Hz?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010

Acer Predator GN246HLBbid - 24tummare med 144Hz?

Hej! Har det senaste kikat runt lite efter en ny 144Hz-skärm. Tidigare har jag egentligen bara gått och funderat mellan BenQs billigare 144Hz:are (XL2411Z) samt ASUS alternativ i samma prisklass (VG248QE). Nu till topic. När jag tidigare idag var inne på Inets hemsida så snubblade jag över den här, något billigare skärmen från Acer. Sökte runt lite snabbt men hittade så gott som ingen(inga) info(recensioner) kring den.

Letade även här i forumet men kunde inte hitta något alls om den(?).

Kanske är det någon av er som har skärmen i sin ägo? Eller i alla fall lite info om den - hur står den sig mot de två andra skärmarna jag nämnde?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Jag har samma dilemma som dig, lutar mer åt asus skärmen dock. Jag tycker asus är najs, ingen aning om vad jag grundar det på dock!

- Gigabyte G1 GTX 970 @1500/3800Mhz- Intel i5 4670k @4.2Ghz - Asus Z-87 A - Corsair CX750M Gold - San disk extreme VII SSD 240gb - Cooler Master 212 Hyper Evo - Fractal Design R4 - Hyper X 8Gb -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Bumpar den här tråden lite eftersom jag är i köptankar av just denna skärm men hittar väldigt dåligt med recensioner kring den!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Var det någon av er som köpte skärmen?
Den verkar ju bra, och undrar om någon kunde ha lite input!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

acer är en bra "budget variant"´, dock har jag asus skärmen och är helt förälskad!

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 160mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: Asus R9 290X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Den såg riktigt nice ut, vad är den stora skillnaden mellan de 2 skärmarna?
Jag har ångest! Och skall köpa min första bra skärm, mestadels användas till FPS spel på Xbox One samt på PC!

Tacksam för all hjälp man kan på
haha

// Velig person