Permalänk

Nvidia 3d vision kit

Jag ska köpa ny skärm och är sugen på att testa 3D grejen, vad jag undrar är om det är någon skillnad mellan att ha inbyggd IR-emitter och att ha den separat? Jag tror att det kommer bli delay eftersom komponenterna måste kommunicera via usb osv istället för att gå raka vägen genom DVI kabeln.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Jag ska köpa ny skärm och är sugen på att testa 3D grejen, vad jag undrar är om det är någon skillnad mellan att ha inbyggd IR-emitter och att ha den separat? Jag tror att det kommer bli delay eftersom komponenterna måste kommunicera via usb osv istället för att gå raka vägen genom DVI kabeln.

Tacksam för svar.

Borde inte vara någon skillnad. 3D är kul i typ 1 timme, sen mår man för illa för att orka lira mer. Tror jag har använt 3D max 2-3 gånger. Lika illa varje gång.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Säger samma, 3d är kul i 1 sekund sedan tröttnar man. Hade velat ha det till o kolla på film men det fungerar inte verkar det som?

Permalänk
Medlem

Du kommer inte märka av skillnaden, usb är ett fullgott alternativ.

Kan varmt rekommendera Dragon Age: Origins. Spelet ser ut som skräp i 2D men ser ashäftigt ut i 3D, har sjuka screenshots med svärd decimeter utanför skärmen. Om du vill kan jag skicka dem till dig.

Skrivet av EyeNEye:

Borde inte vara någon skillnad. 3D är kul i typ 1 timme, sen mår man för illa för att orka lira mer. Tror jag har använt 3D max 2-3 gånger. Lika illa varje gång.

Tror dock att illamående är ett undantag, inte en regel. De flesta mår nog inte illa, men det är förstås tråkigt för de som gör det. Jag har iaf lirat igenom flera spel helt och hållet i 3D Surround, har aldrig mått illa ö.h.t.

Skrivet av Jonathanknet:

Säger samma, 3d är kul i 1 sekund sedan tröttnar man. Hade velat ha det till o kolla på film men det fungerar inte verkar det som?

Håller med dig vad gäller de flesta spelen, men vissa spel är det verkligen värt det. M.a.o. kör jag i princip aldrig 3D förutom med vissa spel, men då ser det sjukt bra ut.
Film går väl bra?
Skaffa duglig 3D-kapabel mjukvara för att spela upp så går det alldeles utmärkt.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Jag har http://www.inet.se/produkt/2204966/asus-24-vg248qe-144hz och kör oftast med 3D... Gäller och bli van i början och ha ett par headsets som inte trycker sönder glasögonen mot skallen.. Inte skönt alls..

Använder dessa, version 2 http://www.inet.se/produkt/5408520/nvidia-3d-vision-2-glasogo...

Tycker inte alls det är någon delay.. Funkar utmärkt.. Blir även bättre när du kör 3D i ett mörkt rum

Permalänk
Skrivet av Njure:

Du kommer inte märka av skillnaden, usb är ett fullgott alternativ.

Kan varmt rekommendera Dragon Age: Origins. Spelet ser ut som skräp i 2D men ser ashäftigt ut i 3D, har sjuka screenshots med svärd decimeter utanför skärmen. Om du vill kan jag skicka dem till dig.

Tror dock att illamående är ett undantag, inte en regel. De flesta mår nog inte illa, men det är förstås tråkigt för de som gör det. Jag har iaf lirat igenom flera spel helt och hållet i 3D Surround, har aldrig mått illa ö.h.t.

Kommer nog inte kunna se din screenshot tror jag? Det är alltså najs o lira med 3D? är inte den som mår illa tror jag och är skitsugen på att prova, annars är det ju värt till film?

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jag har http://www.inet.se/produkt/2204966/asus-24-vg248qe-144hz och kör oftast med 3D... Gäller och bli van i början och ha ett par headsets som inte trycker sönder glasögonen mot skallen.. Inte skönt alls..

Använder dessa, version 2 http://www.inet.se/produkt/5408520/nvidia-3d-vision-2-glasogo...

Tycker inte alls det är någon delay.. Funkar utmärkt.. Blir även bättre när du kör 3D i ett mörkt rum

Precis den skärmen jag ska köpa, och precis det vision kittet jag tittar på, vad härligt tack för svar sjukt taggad haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Kommer nog inte kunna se din screenshot tror jag? Det är alltså najs o lira med 3D? är inte den som mår illa tror jag och är skitsugen på att prova, annars är det ju värt till film?

Tänkte att du kanske redan hade köpt 3d Vision och hade följdfrågor, men tja, annars går det ju inte så bra att titta på bilderna, nej.

Det beror på vad du kör för spel. De flesta FPS går bort, naturligtvis... WoW är rätt trist, även i 3D.
Dock så är det ett flertal RPG:s som ser riktigt bra ut, så om RPG-spel är din genre så kanske det kan vara något för dig.

Film ser bra mycket bättre ut med 3D vision med aktiva slutare än de fjuttiga kristallbrillorna man får på bio, men då måste du tanka 3D-filmer också, en begränsad marknad med begränsad tillgänglighet (inte alltför populära bland uppladdare, men finns helt klart).

I överlag är det inte så festligt med 3D som det låter, men vissa spel ser faktiskt riktigt bra ut och just när man kör dem så är det värt det. När man är färdig med dem så samlar det mest damm. Om du känner att det är värt att ta chansen och att du har pengar att slösa på några få, enskilda spel som kanske ser bra ut, kör på. Om det är en lyx som du behöver spara pengar till så hade jag nog köpt någonting annat skoj

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Skrivet av Njure:

Tänkte att du kanske redan hade köpt 3d Vision och hade följdfrågor, men tja, annars går det ju inte så bra att titta på bilderna, nej.

Det beror på vad du kör för spel. De flesta FPS går bort, naturligtvis... WoW är rätt trist, även i 3D.
Dock så är det ett flertal RPG:s som ser riktigt bra ut, så om RPG-spel är din genre så kanske det kan vara något för dig.

Film ser bra mycket bättre ut med 3D vision med aktiva slutare än de fjuttiga kristallbrillorna man får på bio, men då måste du tanka 3D-filmer också, en begränsad marknad med begränsad tillgänglighet (inte alltför populära bland uppladdare, men finns helt klart).

I överlag är det inte så festligt med 3D som det låter, men vissa spel ser faktiskt riktigt bra ut och just när man kör dem så är det värt det. När man är färdig med dem så samlar det mest damm. Om du känner att det är värt att ta chansen och att du har pengar att slösa på några få, enskilda spel som kanske ser bra ut, kör på. Om det är en lyx som du behöver spara pengar till så hade jag nog köpt någonting annat skoj

Okej, jag spelar mest fps så som cs osv men hade inte tänkt att lira det i 3D. men jag har tänkt att prova Skyrim och sånna spel i 3D, har du provat det? sen vill jag gärna se på film med 3D, jag skippar krogrundorna en månad o lägger tusen spänn på dethär framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Okej, jag spelar mest fps så som cs osv men hade inte tänkt att lira det i 3D. men jag har tänkt att prova Skyrim och sånna spel i 3D, har du provat det? sen vill jag gärna se på film med 3D, jag skippar krogrundorna en månad o lägger tusen spänn på dethär framöver

Assassins Creed brukar jag lira i 3D.. Kommer självklart lira Watch dogs också
Tkr Ubisoft spel overall ser skit bra ut i 3D

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Assassins Creed brukar jag lira i 3D.. Kommer självklart lira Watch dogs också
Tkr Ubisoft spel overall ser skit bra ut i 3D

Aaaaah my god watch dogs är jag så in i helvete sugen på, det blir till att köpa detta illa kvickt! tror du mitt gtx 760 kommer klara 3D och maxa allt? ska inskaffa ett till och köra SLI men vill helst vänta med det då jag köper skärm och kanske 3D kit denna månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Okej, jag spelar mest fps så som cs osv men hade inte tänkt att lira det i 3D. men jag har tänkt att prova Skyrim och sånna spel i 3D, har du provat det? sen vill jag gärna se på film med 3D, jag skippar krogrundorna en månad o lägger tusen spänn på dethär framöver

Gav faktiskt upp 3D (till dator iaf, använder fortfarande till TV:n men den har ett eget system) innan Skyrim kom, till fördel för en högupplöst IPS-skärm (blev till slut trött på de små LCD-skärmarna med kassa färgegenskaper).
När det har kommit bättre skärmar för 3D så kommer jag tillbaka, har redan skaffat 3D vision version 2.

Jag har haft nvidia 3D vision sedan 2008-2009 någon gång och använde det i Surround (tre skärmar) i 3-4 år innan jag bytte skärm för ett år sedan ungefär. Kunde köra de flesta spelen på medel med SLI GTX 470, så troligtvis kan du göra detsamma med vilken singel-gpu som helst i dagsläget

Man kan tycka att datorspelande är en bättre drog än alkohol, lika bra att du skaffar 3D för att förbättra effekten Det var iaf så jag tänkte där 2009 typ, hade i princip tröttnat på spel och sökte efter något sätt att göra det roligare.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Säger samma, 3d är kul i 1 sekund sedan tröttnar man. Hade velat ha det till o kolla på film men det fungerar inte verkar det som?

hmm tycker tvärt om, vägrar spela spel som inte är 3d för det ger sån inlevelse, särskilt spel med svindlande höjder så som portal 2, skyrim, osv. glömt att installera 3d vision video player?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2