Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Processor för gaming?

Hade tänkt bygga en ny dator och undrar över vilken processor jag borde skaffa. (för gaming)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av lundberg01:

Hade tänkt bygga en ny dator och undrar över vilken processor jag borde skaffa. (för gaming)

var vänlig skriv budget och vad du ska spela
annars rekommenderar jag denna
http://cdon.se/hemelektronik/intel/intel-core-i7-4960x-3-6ghz...

CPU:I7-3770k,RAM: 16GB corsair,MB:ASUS sabertooth z77,GPUS:GTX 660 TI SLI, Coler Master Stryker, PSU:Silverstone 1000w GOLD, Lagring :128GB ssd och 128gb Samsung SSD, KylareCorsair H100 SkärmASUS VG248qe 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av lundberg01:

Intel's processorer är bäst när det kommer till gaming, men AMD har också många bra, om budgeten inte är så hög. Det beror helt på hur mycket riksdaler du är beredd att lägga ner.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Hohoho Det här va då verkligen en originell tråd.. finns som tur säkert runt 1000 likadana trådar som du skulle hittat om du använt forumets sökfunktion

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Dec 2010

4670K brukar ses som den med best prestanda/pris ifrån intel så jag skulle valt den.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av 007onex:

var vänlig skriv budget och vad du ska spela
annars rekommenderar jag denna
http://cdon.se/hemelektronik/intel/intel-core-i7-4960x-3-6ghz...

Vad ska han med en 4960X till? Han får en dator emellan för 8390 kr.

En 4770K är då lämpligare enligt mig. Visst, TS skriver ingen budget men att rekommendera denna typ av processor är fel.
12 trådar..för gaming?

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sarpsborg/Strömstad
Registrerad
Feb 2004

vänta lite, kommer godsaker strax, til överkomliga priser, med haswell refresh propparna och nya moderkorten.. Is i magen en liten liten stund så får du lite bättre grejor til priserna du betalar för tilsvarande i dag..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av EyeNEye:

Vad ska han med en 4960X till? Han får en dator emellan för 8390 kr.

En 4770K är då lämpligare enligt mig. Visst, TS skriver ingen budget men att rekommendera denna typ av processor är fel.
12 trådar..för gaming?

kanske sarkasm / ironi ? TS har ju inte lämnat någon info överhuvudtaget.
när folk frågar mig såna frågor IRL brukar ja svara "blå banan"
för det finns inget svar ts ska säkert spela Nintendo 8-bitars spel. då är en 4770 lite overkill.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644
Google för nybörjare https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av jonatan80:

kanske sarkasm / ironi ? TS har ju inte lämnat någon info överhuvudtaget.
när folk frågar mig såna frågor IRL brukar ja svara "blå banan"
för det finns inget svar ts ska säkert spela Nintendo 8-bitars spel. då är en 4770 lite overkill.

Istället för att skriva "Blå banan" så kan man visa vart tråden bör läggas eller hjälpa till. Att skriva ett inlägg som ger nada hjälper varken dig, mig eller TS.
Att tipsa om en värstingprocessor är inte heller något bra, om inte personen eftersöker det givetvis.

Eftersom tråden ligger i Kylning och överklockning av processorer så tvekar jag på att Nintendo 8-bitarsspel kommer att spelas.

Gaming = Lite tyngre spel = 4770K
Harpan/MSRöj/Nintendo 8-bitars = Köp dig en Dell och släng om 3 år

Jaja, vi väntar på TS svar om vad han ska göra med datorn. En 3930K räcker bra långt, oavsett.

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av EyeNEye:

Istället för att skriva "Blå banan" så kan man visa vart tråden bör läggas eller hjälpa till. Att skriva ett inlägg som ger nada hjälper varken dig, mig eller TS.
Att tipsa om en värstingprocessor är inte heller något bra, om inte personen eftersöker det givetvis.

Eftersom tråden ligger i Kylning och överklockning av processorer så tvekar jag på att Nintendo 8-bitarsspel kommer att spelas.

Gaming = Lite tyngre spel = 4770K
Harpan/MSRöj/Nintendo 8-bitars = Köp dig en Dell och släng om 3 år

Jaja, vi väntar på TS svar om vad han ska göra med datorn. En 3930K räcker bra långt, oavsett.

läser du tillräckligt många trådar så märker man att dagens ungdom knappt kan söka på nätet.
allt ska serveras med silversked, sparvarna flyger rakt in i munnen på dom.
"hur fungerar en hårddisk" "är det farligt öppna nätagg" osv
handlar väl inte om kunnighet om datorer utan att kunna hitta till google.se

ja hjälper gärna personer som skriver men då får man lägga lite energi bakom sin tråd

att bygga en uppsats ? "min data är trasig den är svart" vart har svenskundervisning tagit vägen ?
ja just det fick IG i svenska i både högstadiet / gymnasiet. och har dyslexi.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644
Google för nybörjare https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av jonatan80:

läser du tillräckligt många trådar så märker man att dagens ungdom knappt kan söka på nätet.
allt ska serveras med silversked, sparvarna flyger rakt in i munnen på dom.
"hur fungerar en hårddisk" "är det farligt öppna nätagg" osv
handlar väl inte om kunnighet om datorer utan att kunna hitta till google.se

ja hjälper gärna personer som skriver men då får man lägga lite energi bakom sin tråd

att bygga en uppsats ? "min data är trasig den är svart" vart har svenskundervisning tagit vägen ?
ja just det fick IG i svenska i både högstadiet / gymnasiet. och har dyslexi.

Nu är inte forumet till som en arena för folk att trolla eller vara lekstuga. Tanken är att folk ska kunna be om hjälp eller diskutera något ämne. Alla har olika nivåer av erfarenhet vad gäller både teknik samt av forum. Det gäller att vara förstående mot det och antingen hjälpa och förklara vad som behövs eller kanske anmäla inlägg så kan en moderator komma och hjälpa istället. Forumet tjänar inget på att folk skriver "blå banan" eller något av den typen. Det är bättre att låta tråden vara än att börja spåra ur den med annat tjabbel.

Mvh
Moderator Shimonu

Har du åsikter om moderering, frågor eller något annat kan du kontakta mig via shimonu@sweclockers.com