Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans
Registrerad
Sep 2008

Kryp i skärmen

Tjena,

Nu har det fallit sig så att ett kryp bestämt sig för att dö inuti min dator skärm. SÅ nu undrar jag om ni vet något bra sätt att få bort den. Testade att ta isär skärmen förut men jag visste inte riktigt hur jag skulle få isär glaset/plasten från skälva skärmen, där det lilla krypet ligger. Vet ni någon bra guide på hur man tar isär en skärm, för det känns ju rätt onödigt att köpa en ny när den fungerar bortsett från krypet.

Så här ser den ut

Så här långt kom jag i demonteringen av skärmin innan jag fega ur

|AMD Phenom II X6 1090T BE | Asus HD7950 3GB Direct CU II TOP | Gigabyte 880GA-UD3H | 8gb RAM |
| Cooler Master V700 | SSD 180, 60 gb & HDD 1tb | Asus Xonar Dx | Fractal Design Define R3 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Ett förslag är ju att söka på den skärm du har och se ifall du kan hitta några guider på hur man tar isär just din skräm. Annars så kan du ju alltid skruva bort del för del och se till så att du tar en bild på varje steg så att du sedan kan sätta tillbaka allt på rätt plats. Helt ärligt så verkar det inte vara så svårt att ta isär en skärm.

Du kan ju alltid kolla på denna guide. Inte för att den berör just ditt fall men han tar i alla fall bort större delar av skärmen.
http://www.youtube.com/watch?v=FMKpJr0KTC8

Still play with birds like I hang with mother goose.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans
Registrerad
Okt 2003

Vet hur det känns. Själv löste jag det genom att platta till den så nu har man en permanent prick istället

i7 2700k @ 4.6GHz | MSI Z77A-GD65 | 12GB 1600MHz | XFX Radeon R9 380 DD XXX OC 4GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair CX400w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans
Registrerad
Sep 2008

Jag får ta och tacka Xelithium, videon var till bra hjälp. Resultatet blev rätt så bra fick inte riktigt bort allt men nu ser det mycket bättre ut och kan fortsättas användas till nästa kryp kommer.

|AMD Phenom II X6 1090T BE | Asus HD7950 3GB Direct CU II TOP | Gigabyte 880GA-UD3H | 8gb RAM |
| Cooler Master V700 | SSD 180, 60 gb & HDD 1tb | Asus Xonar Dx | Fractal Design Define R3 |