Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Feb 2010

Skärm till bärbar, konsekvenser?

Hej, är helt ny i ämnet därav frågar jag er och hoppas på att jag stöter på någon kunnig!

Situation och fråga - Har en ny bärbar, varav modellen msi gs60 med 870m. Är det något jag bör tänka på innan jag köper en extern skärm? saken är att det känns lite fjuttigt med 15" ibland, vill utöka detta och samtidigt kunna njuta lite mer av IPS. Har funderingar om det blir nå ms fördröjning, input lag eller liknande gemtemot en stationär.

Tacksam för svar!

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av emanuels99:

Hej, är helt ny i ämnet därav frågar jag er och hoppas på att jag stöter på någon kunnig!

Situation och fråga - Har en ny bärbar, varav modellen msi gs60 med 870m. Är det något jag bör tänka på innan jag köper en extern skärm? saken är att det känns lite fjuttigt med 15" ibland, vill utöka detta och samtidigt kunna njuta lite mer av IPS. Har funderingar om det blir nå ms fördröjning, input lag eller liknande gemtemot en stationär.

Tacksam för svar!

Dold text

Beroende lite på graffkkort så kanske du inte ska ta 100+ hz skärmarna men det borde beskrivas mer i laptopens manual. (Det gjorde det iaf med min gammla Packard Bell).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008

Om du köper en skärm med högre upplösning än 1920x1080, se till att den har stöd endera för HDMI 1.4 eller displayport, så du slipper bli begränsad av en gammal HDMI-standard som maxar på 1080p.

Väljer du displayport kan du behöva köpa en extra kabel eller adapter, då datorn har en mini-displayport-utgång.

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.