Bröt handen föra September! försäkringspengar? (detaljerad) (vet att det är fel tråd förlåt!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2014

Bröt handen föra September! försäkringspengar? (detaljerad) (vet att det är fel tråd förlåt!)

Hej jo nu är det så att jag bröt handen föra September och fick ha gips i 2 veckor / skulle varit 3-4 / jag sökte inga försäkringpengar eller nåt liknande men på den sista tiden har jag börjat få kramper i handen och kan knappt skriva med penna. har fått mycke rycknigar och rysnigar i hela kropen efter detta och jag undrar om jag skulle kunna få några försäkrinsgpengar på detta? eller skol försäkringspengar det va på skolan i 5:an är just nu 12 år. / ni kanske undrar hur detta gick till? jo jag råka skujta bort en boll när några i min klass spelade footboll och när jag tänkte gå och hämta den försökte en dra ner mig på marken, jag fick panik och slog han lite framför örat jag sket i bollen och gick därifrån istället 2-3 minuter senare så var det slut på rast gick då in på lektion och råka slå i bordet med min väldigt upsvullnade hand sprang ut ur klass rummet gråtandes lärarna kom och undra vad som hade hänt efter ungefär en 45 minuter kom min mamma och vi åkte till akuten vi va där i ungeför 6-7 timmar för att få min hand gipsad åkte sen hem till killen jag hade kommit i bråk med och frågade om han var hemma men hans föräldrar sa att han va och träna nån sport dom frågade vad som hade hänt med min hand. min mamma och jag berättade vad som hade hänt lite senare hade vi alla ett stort snack och han fick utegångsförbud i en vecka inget annat han blev inte skadad på något viss. december samma år fick jag diagnosen Asperger ( i autism formen) fick veta igår att jag har kommit in på asperger skola känns väldigt skönt tar medicin under vintern så jag inte är lika deppig som jag skulle va annars har haft självmords tankar under andra vintrar just nu tar jag bara Circadin (sömn medicin) så jag kan sova under natten men det var allt för mig det jag undrar är om jag kan få Försäkrings Pengar för denna skada isåfall hur mycke? ////// gjorde kontot idag tog mig ett tag att hitta var man gjorde en tråd men jag ser nu att detta är inte vart denna post ska va förlåt för det! men jag hoppas att ni fortfarande kan hjälpa mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av BlueeeRiven:

Hej jo nu är det så att jag bröt handen föra September och fick ha gips i 2 veckor / skulle varit 3-4 / jag sökte inga försäkringpengar eller nåt liknande men på den sista tiden har jag börjat få kramper i handen och kan knappt skriva med penna. har fått mycke rycknigar och rysnigar i hela kropen efter detta och jag undrar om jag skulle kunna få några försäkrinsgpengar på detta? eller skol försäkringspengar det va på skolan i 5:an är just nu 12 år. / ni kanske undrar hur detta gick till? jo jag råka skujta bort en boll när några i min klass spelade footboll och när jag tänkte gå och hämta den försökte en dra ner mig på marken, jag fick panik och slog han lite framför örat jag sket i bollen och gick därifrån istället 2-3 minuter senare så var det slut på rast gick då in på lektion och råka slå i bordet med min väldigt upsvullnade hand sprang ut ur klass rummet gråtandes lärarna kom och undra vad som hade hänt efter ungefär en 45 minuter kom min mamma och vi åkte till akuten vi va där i ungeför 6-7 timmar för att få min hand gipsad åkte sen hem till killen jag hade kommit i bråk med och frågade om han var hemma men hans föräldrar sa att han va och träna nån sport dom frågade vad som hade hänt med min hand. min mamma och jag berättade vad som hade hänt lite senare hade vi alla ett stort snack och han fick utegångsförbud i en vecka inget annat han blev inte skadad på något viss. december samma år fick jag diagnosen Asperger ( i autism formen) fick veta igår att jag har kommit in på asperger skola känns väldigt skönt tar medicin under vintern så jag inte är lika deppig som jag skulle va annars har haft självmords tankar under andra vintrar just nu tar jag bara Circadin (sömn medicin) så jag kan sova under natten men det var allt för mig det jag undrar är om jag kan få Försäkrings Pengar för denna skada isåfall hur mycke? ////// gjorde kontot idag tog mig ett tag att hitta var man gjorde en tråd men jag ser nu att detta är inte vart denna post ska va förlåt för det! men jag hoppas att ni fortfarande kan hjälpa mig.

Du är tolv och frågar om försäkringspengar? Borde inte dina föräldrar sköta detta åt dig?

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 970 FTW 4GB | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU:CoolerMaster GX750 | Chassi: FD Arc Midi R2 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skarpnäck
Registrerad
Mar 2011

Skulle vara bra med lite mer punkter i din mening, Och sök vård för dina besvär!

Gaming:[Asus RVE]-[Intel i7 5960X@4.5GHz]-[G.Skill Ripjawz 3000mhz 16GB]-[GTX TITAN 3-Way SLI]-[CL SMA8]:.
Server(ESXI):[Supermicro X10SL7-F]-[Intel Xeon 1240L@2GHz V3]-[32GB ECC]-[20TB ZFS RAIDz2]-[TOTEN Rack]:.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2014

dom gör det också men kollade om jag kunde få extra information på sweclokers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Du får nog vara lite mer försiktig om du slår till personer och bord så hårt att handen svullnar upp och bryts.

Som BrutalSwede säger är det dina målsmäns ansvar att sköta detta åt dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Wait what!? Du slog honom lite framför örat och sedan i bordet vilket gjorde att du bröt handen? Too stronk man!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av BlueeeRiven:

Har du tur så finns det någon här med erfarenhet av sådana här ärenden. Jag har dock inte detta.
Däremot vet jag att försäkringsbolag gillar dokumentation. Se till att ni har "bevis" för att du skadat handen. Begär ut journaler/dokument från vårdcentral/akutmottagning/skolsköterska, allt ni kan få tag på.
Skolan borde dessutom ha dokumenterat detta, då det skedde under skoltid, vilket borde innebära att skolans försäkringsbolag ska kontaktas.
Så, mitt tips är, samla ihop alla former av bevis ni kan få tag på. Och ring både skolans och ert egna försäkringsbolag, någon av dessa vet garanterat hur ni ska gå vidare.
Lycka till!

i7 4790K, 12GB 1600Mhz, Intel 520 SSD, ASUS Z97-A, 7950 Vapor-X , DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Försäkringspengar funkar inte på det sättet du tror. Försäkringsbolaget kommer betala din vård, medicin, gips, läkaravgifter, röntgen osv åt dina föräldrar, istället för att dina föräldrar ska betala tiotusentals kronor för att du saknat försäkring.

h+

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Vad är det du menar med att få pengar? En klumpsumma på 10.000 kr ungefär?

Edit: Läs inlägget ovan.

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av BlueeeRiven:

Verkligen fel ställe att fråga om sånt!. be dina föräldrar ta med dig till läkare så att någon för göra en ordentlig koll. gipsade dom bara handen på dig ?
vanligtvis så ska det genomföras en röntgen före. Någon extra information går nog inte få här.. vad som nu menas med "extra information".

Att du nu har kramper i handen tyder för mig på att det är nån sena som fått stryk. Att du enbart gått med gips i 2 veckor låter som för kort tid, bestämde läkare detta ? har själv brutit näven och fick gå med gips i 2 månader. Sen tror jag inte att du kan begära pengar från försäkringsbolaget, utan det faller på dina föräldrar att få begära ut detta. Det borde nog inte vara några problem, men försäkringsbolaget behöver tillgång till din Sjukhus Journal. Man borde kunna få ut pengar för sveda / värk, Annars vet jag bara att man kan få ut pengar ifall man ligger inskriven på sjukhus en längre tid

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Okt 2002

*Tråd låst*

Fel forumdel. Det närmsta stället på SweClockers jag kan tänka mig att detta skulle passa vore tråden SweCare - Folk som jobbar inom sjukvården i "Övriga ämnen". Den forumdelen kommer dock med postningsrestriktioner beroende på bl a medlemstid.

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.