Permalänk

CPU kylare till i5 4670K?

Hallå hallå, har tänkt köpa ny kylare till min cpu. Just nu är den inte klockad, då jag inte har någon tillräcklig kylare!
Har tänkt mig antingen än Noctua NH U14S eller en NH U12S. Båda passar in i lådan (just nu iaf). Är skillnaden värd 150 kr mer för NH U14S, eller räcker det med 12:an.
Med vänlig hälsning, Nicklas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnordenfelt:

Hallå hallå, har tänkt köpa ny kylare till min cpu. Just nu är den inte klockad, då jag inte har någon tillräcklig kylare!
Har tänkt mig antingen än Noctua NH U14S eller en NH U12S. Båda passar in i lådan (just nu iaf). Är skillnaden värd 150 kr mer för NH U14S, eller räcker det med 12:an.
Med vänlig hälsning, Nicklas!

Du har inte tänk på någon variant av Vattenkylning.?

Permalänk
Skrivet av Hardy:

Du har inte tänk på någon variant av Vattenkylning.?

Nej! Läs Sweclockers test på Noctua NH U14S, den kyler bättre och är tystare än vattenkylningspaketen.
http://www.sweclockers.com/recension/18014-noctua-nh-u14s/4#p...

Jag tycker du ska satsa på NH U14S om du har plats med den, 150 spänn är inga pengar att spara på en kylare du kan använda väldigt länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Du har inte tänk på någon variant av Vattenkylning.?

Antar du menar ett slutet kit ? Enda anledningen att välja en sån variant om man nu får plats med någon av dom nämnda luftkylarna är att
man har dåligt luftflöde i chassit och vill slippa att dumpa varmluften i chassit.

TS, jag tycker du ska välja NH U14S. Den kanske inte kommer prestera extremt mycket bättre nu med din Haswell, då värmeöverföringsproblemen inte låter den jobba ordentligt men om du skulle få för dig att dellidda eller till nästa cpu kommer den va grym

Visa signatur

CPU: i7 4770K delid @ 4,4GHz|Kylning: Custom loop|GPU: xfire 290x @ stock |RAM: A-data 4x4gb 1600 mhz|MB: Asus Z87-A| PSU: EVGA G2 850w| SSD 1: Samsung 840 evo 120 GB|SSD 2: Samsung 850 evo 250 GB|

Permalänk
Medlem

Jag har kört med en U14S på min 4670K i drygt ett halvår nu.
Riktigt tyst och kyler bra så den kan jag rekommendera starkt.

Permalänk
Inaktiv

Kör med Noctua nh-d15

Permalänk
Medlem
Skrivet av joonazz:

Antar du menar ett slutet kit ? Enda anledningen att välja en sån variant om man nu får plats med någon av dom nämnda luftkylarna är att
man har dåligt luftflöde i chassit och vill slippa att dumpa varmluften i chassit.

TS, jag tycker du ska välja NH U14S. Den kanske inte kommer prestera extremt mycket bättre nu med din Haswell, då värmeöverföringsproblemen inte låter den jobba ordentligt men om du skulle få för dig att dellidda eller till nästa cpu kommer den va grym

Japp,tänkte på slutet kitt kanske Cooler Master Nepton 280L om han hade plast för en sån och då NH U14S kostar ca 679kr eller nått sånt och Nepton ligger på 1090. eller kanske Corsair 100i Push/pull funkar också bra.

Själv så använder jag mig av Corsair 100i /push och idle temp är 28c och load kanske 45-55c

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Entusiast

Kan för allt i världen inte förstå vart Silver Arrow-serien försvann och varför? Presterade grymt och var väldigt tyst... måste väl fan vara en av de bästa luftkylarna någonsin? Men med den borta så är väl den nämna Noctuan det bästa alternativet

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Kan för allt i världen inte förstå vart Silver Arrow-serien försvann och varför? Presterade grymt och var väldigt tyst... måste väl fan vara en av de bästa luftkylarna någonsin? Men med den borta så är väl den nämna Noctuan det bästa alternativet

Det är Thermalrights fel, dom tillverkar den fortfarande, men verkar inte gå att få tag på i Sverige.

Permalänk

Tack för svar! Blir en NH-14S!

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Det är Thermalrights fel, dom tillverkar den fortfarande, men verkar inte gå att få tag på i Sverige.

Det är ju ändå Grossisterna/importörerna som väljer vad som finns inte tillverkaren.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag kör Silverstone Argon på min CPU och den är tyst och kyler bra tycker jag väldigt prisvärd kör min i 4ghz dessutom

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)