Vilka 140mm fläktar till radiator och frågor kring D5 pumpen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2014

Vilka 140mm fläktar till radiator och frågor kring D5 pumpen

Hej,

Mina eviga planer på vattenkylning fortsätter.

I chassit jag planerar att bygga i kan jag få plats med 1st 280 rad och 1st 240 rad, för 240 lutar det år Noiseblocker NB-eLoop B12-2 1300 rpm som jag styr med en Aquaero 5LT USB. Jag har dock ingen aning om vad jag ska titta på för 140mm fläktar? Jag är ute efter att få så mycket kylprestanda som möjligt med fortfarande hålla datorn i princip ohörbar. Verkar vara dåligt utbud på 140mm fläktar så jag har funderat på att skippa 280 raden och köra 2st 240 istället, kan det vara att föredra?

Sen undrar jag över D5 pumpen, jag har läst att den ska ha 5 olika lägen som man ställer in den på för att styra trycket. Om man köper PWM varianten, finns det då inte några lägen utan man kan styra det genom kontrollern istället?

Om ni har några andra förslag på fantastisk bra fläktar för vattenkylning som är knäpptysta tar jag mer än gärna emot dom. Vet att Corsair gör riktigt populära fläktar men dom har högre ljudnivå(hörbart?), dom levererar 1.29 mm/H20 vid 23dBA medans Noiseblocker fläktarna ligger på 1,042mm/H2O vid 16,7dBA.

¯\_(Ó.ò)_/¯