Permalänk
Medlem

Ps4 och Dell Ultrasharp u2312hm

Hejsan!
Finns det något sätt att kunna använda sitt Ps4:a med Dell Ultrasharp u2312hm eftersom skärmen inte stödjer HDMI, vilket krävs för att kunna använda Ps4:an?

Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det som diddedraker kommer att fungera, med valfri adapter.

Problemet är dock ljudet. Vad jag vet har inte skärmen högtalare (?). Alltså, med den typen av adapter kommer du ej kunna få något ljud. (om du inte använder den optiska utgången på ditt ps4?)

Tar du ut ljudet genom en förstärkare eller något sånt? Eller är konsollen endast kopplad med HDMI till din tv. och du använder de inbyggda högtalarna?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

HDMI till displayport fungerade inte för mig. Men HDMI till DVI-D gjorde det. Körde sen bara med vanliga hörlurar direkt i ps4 kontrollen för ljud

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Jag har tankar på att skaffa mig ett Ps4 efter E3. Men min TV klarar inte av full HD(1080) så därför skulle jag vilja använda min datorskärm. Kommer nog att köra med headset genom ps4:an. Ljudet bör väl vara bra då? Och vad är skillnaden mellan displayport, DVI och DVI-D? Min skärm har DVI-D, Displayport och VGA.

Permalänk
Skrivet av Buhre:

Tack för svaren!

Jag har tankar på att skaffa mig ett Ps4 efter E3. Men min TV klarar inte av full HD(1080) så därför skulle jag vilja använda min datorskärm. Kommer nog att köra med headset genom ps4:an. Ljudet bör väl vara bra då? Och vad är skillnaden mellan displayport, DVI och DVI-D? Min skärm har DVI-D, Displayport och VGA.

Displayport kan föra med sig ljud också, om man nu har högtalare på skärmen.
Skulle rekommendera det som sagt ovan att köra en hdmi->DVI-D, då det verkade vara problem med DP och PS4.

All lycka!