Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012

Vart köpa Silver Arrow

Tja swec. Har läst lite test och liknande nyligen och det ser ut som att Silver arrow från thermalright är den bästa luft kylaren som finns.
Nu har jag googlat och försökt hita en webshop där man kan köpa denna kylare. Hittar ingenting.
Om inte silver arrow säljs längre finns det någon ersättare som har snarlik prestanda?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av yugurt:

Tja swec. Har läst lite test och liknande nyligen och det ser ut som att Silver arrow från thermalright är den bästa luft kylaren som finns.
Nu har jag googlat och försökt hita en webshop där man kan köpa denna kylare. Hittar ingenting.
Om inte silver arrow säljs längre finns det någon ersättare som har snarlik prestanda?

Noctua NH-D14 eller Noctua NH-D15 ska vara bra.
Annars så finns ju Dark Rock 3 från BeQuiet!

Macbook Pro Retina mid-2015
Sennheiser Momentum In-Ear
iPhone 6S Space Grey
3770k @ 4.8 GHz, 980 @ 1425 MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av boniz:

Noctua NH-D14 eller Noctua NH-D15 ska vara bra.
Annars så finns ju Dark Rock 3 från BeQuiet!

Ja det verkar vara bästa alternativet.

Har thermalright någon egen ersättare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av yugurt:

Prisjakt listar den på tre butiker, jag har för mig att det är en gammal produkt som utgått ur de flestas sortiment.

Amazon.co.uk hade den inne i två olika utföranden, SB-E och billigare IB-E.

27 sekunder på google.

Edit: sen har ju dessutom swec ett antal tester av luftkylning i sitt testarkiv där silver arrow nästan alltid används i jämförelserna, kolla mot den vad som presterar bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Release:

Prisjakt listar den på tre butiker, jag har för mig att det är en gammal produkt som utgått ur de flestas sortiment.

Amazon.co.uk hade den inne i två olika utföranden, SB-E och billigare IB-E.

27 sekunder på google.

Edit: sen har ju dessutom swec ett antal tester av luftkylning i sitt testarkiv där silver arrow nästan alltid används i jämförelserna, kolla mot den vad som presterar bäst.

tack! fick upp prisjakt också men datorfixarna verkade vara nere så jag antog dom inte fanns längre.

Bra att du loggade tiden också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

NH-D15 verkar klå Silver Arrow enligt de tester jag har kollat på.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H
NAD T787 | B&W CM10S2
Projekt: IceCase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Rydisen:

Okej då kanske det blir en sådan.

Tack för hjälpen. Blir att kolla hur mycket pengar man har egentligen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Rydisen:

Jasså? De tester jag kollat på säger tvärtom Finns nog rätt många tester därute så det kanske blir 50/50 i slutändan.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[Corsair H110i GT]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[ASUS 1080 Strix OC @ 2114/11016MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Mocka:

Jasså? De tester jag kollat på säger tvärtom Finns nog rätt många tester därute så det kanske blir 50/50 i slutändan.

Förmodligen. Nåja, det är minst sagt jämnt i alla fall.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H
NAD T787 | B&W CM10S2
Projekt: IceCase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Gamla Silver Arrow ska vara snäppet bättre än SB-E, men SB-E är fortfarande en mycket bra kylare och ofantligt tyst. Ibland måste jag öppna chassit för att se att fläktjäklarna verkligen snurrar

Förstår verkligen inte hur Thermalright tänker när de slutat med denna ofantligt effektiva och bra produkt?!

Chassi: Hex Gear R80 CPU: Intel i7 6700K @ 4.7Ghz Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming Ram: 4x4GB Corsair Vengeance GPU: 2x ASUS 1080 STRIX (SLI) SSD: 120GB Intel 520 & 500GB Crucial BX100 PSU: EVGA G2 Supernova 850W Monitor: Acer Predator X34A | OS: Win 10 Pro x64

Kylning: EK XE480 & EK XE 360 - EK Supremacy EVO - EK Strix-block + Backplates - 8 EK Vardar-fläktar - EK-XRES 140 Revo D5 - Barrow fittings

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Zpnk:

Gamla Silver Arrow ska vara snäppet bättre än SB-E, men SB-E är fortfarande en mycket bra kylare och ofantligt tyst. Ibland måste jag öppna chassit för att se att fläktjäklarna verkligen snurrar

Förstår verkligen inte hur Thermalright tänker när de slutat med denna ofantligt effektiva och bra produkt?!

Ja det är därför jag postade. Trodde jag hade missat något. Om man kollar thermals hemsida ser man att dom släppte en ny mod av silver arrow dock som har förtkortningen ib-e.

Fattar inte varför det är så dåligt med dom i butiker eftersom det verkar vara en sådan super produkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Jag har ju gamla Silver Arrow och är extremt nöjd. Synd bara att det inte går att få tag på gamla versionen längre.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[Corsair H110i GT]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[ASUS 1080 Strix OC @ 2114/11016MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]