Permalänk
Medlem

Köpråd "budget" tv för ps4

Hej!
Kunde inte riktigt hitta ifall det fanns någon tråd om detta så skapade en, men om det redan finns en ber jag isf om ursäkt för att jag skapar en lite onödig tråd.

Som titeln lyder så är jag på g att köpa en ny tv.
Jag har ps4 hemma och vill gärna ha en tv som är bra till spel, sport och lite film (tittar inte jätteofta på film).
Vill gärna att tv:n är runt 46"-48" för att den ska få plats i min lilla etta. Vill gärna ha en tv för under 7500:-.
Vad ska man tänka på vid köpet av tv? Har hört att man inte ska köpa en tv under 100Hz pga den inte riktigt hänger med isf vid spel eller om man kollar på sport tex. har hittat en tv som jag tycker verkar okej, http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/47LA667V/lg-47-...

svara gärna ifall ni har några tips

Permalänk
Medlem

Förstår inte Varför 100Hz skulle vara viktigt. Med tanke på att alla tv sändningar är max 50 fps i sverige (kanske någon sänder med 60). Med andra ord en tv som updateras 60hz kommer hinna med att visa alla bilderna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2608452

Den här kanske är värd att satsa på en billig 4k TV? Har inte sätt TV:n i verkligheten och den verkar vara för ny för att det ska finnas några användarrecensioner.

Men som många säker kommer säga så är inte antalet pixlar det viktigaste. utan färgåtergivning, svärta och betraktningsvinklar mm. Därför kan det vara bra att se TV:n live innan man köper den.

Om du inte kommer kolla film på TV:n så kan du ändå skippa 4k för PS4 klarar bara 1080p och det kommer dröja innan TV kanaler börjar sändas i 4K. Om du dessutom sitter långt ifrån TV:n så kommer du inte se någon större skillnad mellan 4K och 1080P.

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Medlem

Jo det verkar ju okej, men känner väll ändå att den ligger lite över min budget för tillfället.

Är det någon som vet vilka tv apparater som har en låg responstid på en tv för under 7500:- på runt 46"-50"

Permalänk
Medlem
Skrivet av UNIX1337:

Förstår inte Varför 100Hz skulle vara viktigt. Med tanke på att alla tv sändningar är max 50 fps i sverige (kanske någon sänder med 60). Med andra ord en tv som updateras 60hz kommer hinna med att visa alla bilderna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2608452

Den här kanske är värd att satsa på en billig 4k TV? Har inte sätt TV:n i verkligheten och den verkar vara för ny för att det ska finnas några användarrecensioner.

Men som många säker kommer säga så är inte antalet pixlar det viktigaste. utan färgåtergivning, svärta och betraktningsvinklar mm. Därför kan det vara bra att se TV:n live innan man köper den.

Om du inte kommer kolla film på TV:n så kan du ändå skippa 4k för PS4 klarar bara 1080p och det kommer dröja innan TV kanaler börjar sändas i 4K. Om du dessutom sitter långt ifrån TV:n så kommer du inte se någon större skillnad mellan 4K och 1080P.

4k tv i den prisklassen och med tanke på det material som finns ute nu. Njae, känns lite dumt.

Permalänk
Medlem

"100 Hz"-funktioner etc är det första du ska stänga av om du ska spela på TVn.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2486717

Sony gör mycket bra TV-apparater, speciellt till spelande eftersom de har väldigt låg input lag.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

Sony gör i särklass bästa tv-apparaterna för spel. Får du tag på en W9-modell i din budget så har du tvekan den bästa tv:n för spel idagsläget.

Om jag inte missminner mig så ligger average input lag på den runt 18 ms, vilket får anses som väldigt bra för en tv.

Permalänk
Medlem

A den sonyn såg riktigt bra ut, såg att den låg på 29ms, som jag antar då är väldigt bra med tanke på att priset är rätt så lågt. hade gärna köpt W9 serien men dom ligger också lite högt för att jag ska ha råd just nu Tack för tipset Rydisen!

Permalänk
Medlem