Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2011

Vilken typ utav skärm?

Hej!

Har riktig beslutsångest.

Tänkt köpa en skärm för både film och gaming.

Nu är det så att jag mest kommer spela spel som arma 3, dayz osv. (Detta är spel med generellt sett lägre fps)

Vet inte helt om jag ska satsa på IPS för färgerna och kanske högre upplösning eller om jag ska satsa på en 120hz

Min budget är mellan 3-4K och jag vill nog helst ha en 27"

Hoppas någon kan hjälpa mig med min ångest. Det värsta tror jag är om jag köper en 120hz och blir besviken över färgerna som jag hört är sämre.
Har ingen egen erfarenhet dock.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Alla föredrar olika saker. Vi kan såklart rekommendera skärmar men det är egentligen omöjligt för oss att säga vad/vilken som kommer bli bäst för dig. Det bästa vore om du kunde testa på olika skärmar och få en egen uppfattning.

Det kanske finns något Internet Café i närheten av dig som har 120Hz skärmar du kan testa spela på?

Själv kör jag med IPS skärm eftersom jag vill ha så hög upplösning som möjligt (1440p), medans de flesta av mina polare kör med 120/144Hz skärmar.

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Köp en QNIX 27 1440p och går att klocka till 120hz. Har iaf gjort på min RIKTIGT fina färger och underbart att spela på. Kostade mig totalt 2350 kr inkl frakt, moms + tullavgift.