Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010

Får ingen bildsignal - Xbox 360?

Ja som tråden antyder.

Idag fick jag hem en 7m lång DVI till HDMI kabel till min Samsung bildskärm "Samsung P2350"

Jag spelar numera konsol spel på bildskärm för att input lag är mindre där.
Jag har 2 skärmar i mitt skrivbord en BenQ 2420xl 120Hz och min sekundära som jag skrev ovan.
Min sekundära har ingen HDMI utgång så jag var tvungen att köpa adapter kabel för att jag skulle kunna spela på den, konsol spel.

Och det gick, jag testade med Playstation 3 idag och det gick bra fick signal och allt och Input Lag'et är totalt förintad på den skärmen vilket är fantastiskt för mig som har haft det lidandet när det gäller FPS spel som jag kör.

Och just nyss fick jag lusten och köra Xbox 360 på den bildskärmen för jag hade PS3'an igång med den bildskärmen.
Då stängde jag av PS3 och satte igång Xboxet och pluggade in HDMI kabeln in till 360'n från PS3 och DVIn sitter på bildskärmen men då dyker det bara upp en liten ruta där den söker Digital/Analog i några sekunder och sen blir bilden svart och den lilla lys dioden blinkar rött som om skärmen vore i viloläge som den brukar göra när datorn är det.

Men den känner iaf av att nåt är inkopplat för rycker jag ur antingen från bildskärmen eller konsolen så dyker det upp ingen signal hittad,
Och rycker jag in igen så blir det som jag skrev ovan att den söker Digital eller Analog och svartnas sen blir svart.

Vad kan det här vara för underligt fel just till min 360=

PS3 funkar utan problem iaf.

OBS: Jag testade att koppla in till min primära BenQ skärm, 360 fast med HDMI till HDMI och där funkar det!

[i5 4670k]-[MSI Z87 GD65-GAMING]-[Corsair 16GB 1600MHz XMP ]-[EVGA Supernova G2 750W]-[ZOTAC GTX 980Ti AMP Extreme 6GB]-[Windows 10]-[Acer 27" XB270HU]-[]-[QPAD 8K]-[QPAD MK-90][Asus Essence STX II]-[Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm]-[Röde PodCaster USB + PSM-1 + PSA-1]-[Wii U]-[PS4 Pro]

Trädvy Permalänk
Bildexpert
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Sebastian R:

OBS: Jag testade att koppla in till min primära BenQ skärm, 360 fast med HDMI till HDMI och där funkar det!

Prima! Då gör du det igen och ändrar i 360:ns skärminställning till en upplösning och ett signalformat som fungerar över Samsung-skärmen, till exempel RGB, 1024x768 som ska fungera med nästan allt som inte hör hemma i ett museum. När du sedan har bild på Samsungs-skärmen prövar du dig fram med mer optimala signalformat.

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarPixelklockanDVI & VGAHDMITV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Laxpudding:

Prima! Då gör du det igen och ändrar i 360:ns skärminställning till en upplösning och ett signalformat som fungerar över Samsung-skärmen, till exempel RGB, 1024x768 som ska fungera med nästan allt som inte hör hemma i ett museum. När du sedan har bild på Samsungs-skärmen prövar du dig fram med mer optimala signalformat.

Jag ändrade och gick in i Display Discovery och Enablade en sak och då fick jag bilden efter att jag startade om konsolen.
Av nån konstig anledning + att jag ser att det står Current Settings 1920 x 1080 Widescreen DVI+A istället för HDMI+A

[i5 4670k]-[MSI Z87 GD65-GAMING]-[Corsair 16GB 1600MHz XMP ]-[EVGA Supernova G2 750W]-[ZOTAC GTX 980Ti AMP Extreme 6GB]-[Windows 10]-[Acer 27" XB270HU]-[]-[QPAD 8K]-[QPAD MK-90][Asus Essence STX II]-[Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm]-[Röde PodCaster USB + PSM-1 + PSA-1]-[Wii U]-[PS4 Pro]