Vilken färg på väggen är bäst för LightPack?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Askersund
Registrerad
Maj 2012

Vilken färg på väggen är bäst för LightPack?

Tjenare, tänker nog köpa lightpack och sätta bakom min Benq BL2410PT-skärm som är en 24-tummare. (På gränsen till för liten skärm jag vet).

Så jag hade ändå planer på att byta färg på väggen skrivbordet står intill, och då kom jag att undra över vilken "bakgrundsfärg" som ser
bäst ut ihop med LightPack. Är det vitt eller blir kanske någon ljusgrå bättre? Är medveten om att det blir lite nördigt, men om jag ändå ska måla om
så kan jag ju välja en färg som förhoppningsvis får lightpack att se lite lite bättre ut.

Vilken färg tror ni ser bäst ut? Alltså inte fångar upp ljus eller får färgerna att se för dova eller kladdiga ut eller liknande.

Chassi: Define S CPU: i7 4770K GPU: ASUS GTX 780Ti DCII RAM: Vengeance 16gb 1866 MOBO: ASUS Z97-A PSU: EVGA 750 G2 SSD: 850 Pro 256gb Skärm: U2515h Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX II Lurar: V-Moda Crossfade M100 Högtalare: Swans D1080 IV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2008

Jag skulle nog säga att det inte är så viktigt. Du kommer inte få exakt samma färg på väggen från ledsen som på tvn ändå. Lightpack handlar mer om att få en storslagen känsla och ger mest intryck vid snabba scenbyten och explosioner då hela rummet lyses upp

Btw har vit vägg själv

Stationär: Intel i5 3570k | Asus P8Z77-M | XFX AMD Radeon 6870 | Corsair 8GB DDR3 | Corsair TX550 | Samsung 830 128GB | 3TB WD, Samsung | Lian-Li-chassi | X-fi Xtreme Music | Dell 2407WFP
Bärbar: Asus U36SD | Intel 320 120GB

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011

Så ljus färg som möjligt är dock att rekommendera.

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Vitt reflekterar mest ljus så det är säkert att föredra.