Permalänk

Noctua NH-U9B SE2 i P8Z77-I DELUXE?

Tjenare, som titeln säger så undrar jag om en Noctua NH-U9B SE2 skulle få plats i mitt moderkort (P8Z77-I DELUXE).
Jag har ett Zalman z11 plus chassi, men det är jag nästan säker på att den ska få plats i.

Tack för framtida svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anynamed:

Tjenare, som titeln säger så undrar jag om en Noctua NH-U9B SE2 skulle få plats i mitt moderkort (P8Z77-I DELUXE).
Jag har ett Zalman z11 plus chassi, men det är jag nästan säker på att den ska få plats i.

Tack för framtida svar!

http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_gen&products...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anynamed:

Tjenare, som titeln säger så undrar jag om en Noctua NH-U9B SE2 skulle få plats i mitt moderkort (P8Z77-I DELUXE).
Jag har ett Zalman z11 plus chassi, men det är jag nästan säker på att den ska få plats i.

Tack för framtida svar!

Fungerar fint, Har kört samma kylare & moderkort utan problem.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Fungerar fint, Har kört samma kylare & moderkort utan problem.

Fick du plats med båda fläktarna?
Jag fick bara plats med en fläkt då den andra stötte i RAM-minnerna.

Permalänk
Skrivet av anynamed:

Fick du plats med båda fläktarna?
Jag fick bara plats med en fläkt då den andra stötte i RAM-minnerna.

Fläkten går emot första minnesporten om man har högprofil ja, men kör du 2st minnen (plats 2+4) allt lågprofil så bör det ej vara några problem.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anynamed:

Fick du plats med båda fläktarna?
Jag fick bara plats med en fläkt då den andra stötte i RAM-minnerna.

Med lågprofilsminnen så fungerar det fint med två fläktar, har du stora feta flänsar så kommer endast en fläkt fungera.

Skrivet av WolfOfVengeance:

Fläkten går emot första minnesporten om man har högprofil ja, men kör du 2st minnen (plats 2+4) allt lågprofil så bör det ej vara några problem.

Nu är du ute och snurrar. Vi pratar om ett mITX moderkort med endast 2minnesslots.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Med lågprofilsminnen så fungerar det fint med två fläktar, har du stora feta flänsar så kommer endast en fläkt fungera.

Nu är du ute och snurrar. Vi pratar om ett mITX moderkort med endast 2minnesslots.

Okok, då får jag köra med en fläkt. Gick upp i 72 grader som max idag när jag spelade Dota 2, är det hyffsat eller har jag gjort något fel när jag installerade kylaren? (i5 3570k @3.8ghz).

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anynamed:

Okok, då får jag köra med en fläkt. Gick upp i 72 grader som max idag när jag spelade Dota 2, är det hyffsat eller har jag gjort något fel när jag installerade kylaren? (i5 3570k @3.8ghz).

Svårt att säga då man inte vet något om kringliggande temperaturer och luftflöde. Det är säkert helt ok temp.
Jag tröttnade på den kylaren och bytte till en mycket tystare Scythe Big shuriken Rev 2B. Den kräver dock låg-profilsminnen.

Värt att nämna är att Ivy Bridge Unlocked processorer (3570k och 3770k) inte sänker temperatur innan 105°C och de stängs av vid 130°C så du behöver ju inte oroa dig för temperaturen direkt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Med lågprofilsminnen så fungerar det fint med två fläktar, har du stora feta flänsar så kommer endast en fläkt fungera.

Nu är du ute och snurrar. Vi pratar om ett mITX moderkort med endast 2minnesslots.

Ahaaa, missade den detaljen