Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

BENQ XL2411Z eller ASUS VG248QE!

Hej!
Ska köpa ny kör, för att till mesta dels spela på. Har läst olika hemsidor och annat att dessa två skärmar, BENQ XL2411Z och ASUS VG248QE, har fått bra kritik!
Vilken är egentligen bäst? Lutar nog mot Asus skärmen.
Vad tror ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av nnordenfelt:

Hej!
Ska köpa ny kör, för att till mesta dels spela på. Har läst olika hemsidor och annat att dessa två skärmar, BENQ XL2411Z och ASUS VG248QE, har fått bra kritik!
Vilken är egentligen bäst? Lutar nog mot Asus skärmen.
Vad tror ni?

Personligen hade jag valt BenQ XL2411Z.
Dels för att jag själv har testat både Asus Dell HP med fler, men BenQ vinner vad gäller bildkvalité och dom jag jämfört i liknande prisklass.
Även mina polare har letat runt och testat olika och nu sitter samtliga på Benq monitorer i varierande prisklasser.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

XL2411Z. Egentligen är det inte jättestor skillnad mellan skärmarna. BenQn är snäppet billigare så därför blev det den för mig. Dessutom så har Asus skärmen "glossy" design, och sånt blir oftast repigt, vilket jag inte gillar.

1337

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013

Jag har en VG248QE och är väldigt nöjd med den. Den är skön och har superbra bildkvalitet.