Permalänk
Medlem

Är det nån här som aldrig haft en dålig erfarenhet med ett märke? Jag har haft det mesta och haft problem eller smärtfria upplevelser. Vad det gäller framförallt moderkort så är väl risken alltid stor att man åker på problem med tidiga revisioner då nya styrkretsar etc introduceras och det blir kapplöpning med att komma ut med nya mammabrädor. ASUS känns för mig fortfarande tillförlitligt, men givetvis aldrig en garanti.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Är det nån här som aldrig haft en dålig erfarenhet med ett märke? Jag har haft det mesta och haft problem eller smärtfria upplevelser. Vad det gäller framförallt moderkort så är väl risken alltid stor att man åker på problem med tidiga revisioner då nya styrkretsar etc introduceras och det blir kapplöpning med att komma ut med nya mammabrädor. ASUS känns för mig fortfarande tillförlitligt, men givetvis aldrig en garanti.

Jag tror alla stora tillverkare haft problem vid en tidpunkt eller annan.

MSI kunde inte tillverka i875p moderkort.
Med P4 EE eller valfri Prescott så luktade det brännt redan innan man slagit på strömmen!

EVGA kunde inte tillverka dugliga moderkort efter 2010 då stora delar av deras moderkortsavdelning slutade.

Gigabyte... reboot loops

Vad gäller Asus har jag gillat de mesta de tillverkat efter A7n8x Deluxe vilket var ett kort jag hatade.

Permalänk

Lite som en del andra sagt, alla tillverkare har sina problem. Har själv Asus och msi moderkort hemma. Upplever Asus som stabilast och mest lättarbetat av dem två. Ingen erfarenhet av Gigabyte eller Asrock dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"