Picture in picture (PiP) till flera datorer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jul 2009

Picture in picture (PiP) till flera datorer

Jag kör idag 4 olika datorer kopplat till 4 olika skärmar.

Fick upp ögonen för något som heter picture in picture (PiP) och undrar om man skulle kunna köra en sådan skärm istället för 4 olika. Tanken är då att avgränsa skärmen i 4 delar till respektive dator.

Drägglade lite över den här exempelvis:

http://www.pcworld.com/article/2081121/4k-goes-wide-lg-to-int...

Någon som vet mer?

Är jag helt fel ute vad PiP är månne?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Varför har du behov av 4 separata datorer?

CoreOS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av elev10:

Varför har du behov av 4 separata datorer?

Håller på med ett projekt som kräver den setupen men det känns onödigt att gå in närmare på det. Jag är intresserad av att diskutera trådstarten. Kan du något om sådan där PiP-teknik?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av zencity:

Håller på med ett projekt som kräver den setupen men det känns onödigt att gå in närmare på det. Jag är intresserad av att diskutera trådstarten. Kan du något om sådan där PiP-teknik?

Ja, PiP känns som fel lösning. Jag skulle kört på VNC/Liknande istället, smidigare och du slipper krångel!

CoreOS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

https://www.youtube.com/watch?v=cf40ysCYRPk

1 skärm med PiP(den jag länkade). Sedan en HDMI splitter för alla datorerna. Borde lösa problemet.

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red