Intel cpu lika med Nvidia Gpu och vise versa.

Permalänk

Intel cpu lika med Nvidia Gpu och vise versa.

Vi satt just och diskuterade märken på jobbet och kom fram till följande.
Har man Intel cpu så har man oftast Nvidia Gpu, men har man Amd Cpu så väljer man nästan alltid Amd Gpu.
Är det bara en känsla eller tror ni att det oftast är så ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atiradeon:

Vi satt just och diskuterade märken på jobbet och kom fram till följande.
Har man Intel cpu så har man oftast Nvidia Gpu, men har man Amd Cpu så väljer man nästan alltid Amd Gpu.
Är det bara en känsla eller tror ni att det oftast är så ?

Väljer man ett märke som i princip satt prägel på sig för att vara prestanda/pris väljer man det förmodligen 2ggr. (AMD)

Däremot så har ju allting flippat ur lite efter alla cryptovalutor;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Jag kör på amd cpu och nvidia grafik?

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Rekordmedlem

Har man Intelcpu så kör den absoluta majoriteten med den integrerade grafiken eftersom det är mycket få som köper separata grafikkort om man ser på den totala andelen datorer, Nvidia är små totalt sett eftersom de inte gör cpuer med integrerad grafikdel medan Intel har över 65% av totalmarknaden för grafikdelar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nej tror nog att det är ett sammanträffande, intel och amd bör ju också vara närmare varandra då båda verkar satsa på open source i någon form. Nvidia licensierar/stänger allting

Permalänk
Medlem

Har själv kört Intel CPU och AMD GPU sedan Core2Duo och HD4000 serien.
Jag har dock AMD "APU" till en maskin, då den räcker fint för det.

Har haft Nvidia förr, men jag blev trött på att de brann upp efter 1-2 år. HD4870 kortet lever vidare än IDAG, typ 7+ år senare hos en bekant.
Innan dess hade jag AMD CPU dock, och Nvida chipset

Tror att det som Curemylife säger, man väljer ett märke efter prägel och erfarenhet man har.