Köpråd: Bluray spelare + fråga: Skillnad på bluray spelare?

Permalänk
Medlem

Köpråd: Bluray spelare + fråga: Skillnad på bluray spelare?

Hejsan!

Jag sålde precis mitt PS3 då jag ALDRIG använder det till mer än blurays. Därav köper jag hellre en bluray spelare.

Jag söker inget hokus pokus (Jag har Smart TV, jag har dator som är kopplad till TVn).
Jag söker som sagt endast en bluray spelare.

Några tips?

Kanske är det värt att köpa en bluray spelare till datorn som man kan använda som bluray spelare till TVn?

Dessutom undrar jag vad som är skillnaden på en bluray spelare för 2000kr och en för 500kr? Är det någon skillnad rent bildmässigt?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Jag skulle aldrig rekommendera en DVD som -datorkomponent- över en standalone DVD. Om man kan dra såna paralleller?

Sen skulle jag vilja påstå att man vill ha en support på spelaren så man får uppdateringar och nya finesser med spelaren. Bristen härav kan ju leda till direkt bildmässiga förluster.

Permalänk
Medlem

Sattsa på en Oppo! Köpte själv en begagnad jag är mycket nöjd med Oslagbara!

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk

Jag är också inne på att byta ut min PS3:a mot en vanlig Blu-rayspelare, så jag lånar tråden lite.

Skrivet av FBGKimpan:

Vilken spelare blev det att du köpte till slut?

Jag undrar också vad skillnaden är mellan spelare för 500:- och 2000:- och om man klarar sig med en billigare om man inte är jättekräsen.

Permalänk
Medlem

Jag provade två Panasonic Blu-Ray-modeller. Den ena kostade ca 1300 kr och den andra ca 3000 kr. Jag läste mig fram till att de hade likadana chip så bilden och ljudet skulle vara precis likadana. Och jag vill tro att det stämde eftersom jag inte såg någon märkvärd skillnad. Den dyrare hade däremot analoga utgångar och två HDMI ut. Vissa behöver det, inte jag. Därför gick jag på den billigare. En skillnad gentemot PS3 märkte jag däremot där jag upplevde att bilden kändes mer klar och följde rörelser bättre.