Permalänk

Hur sätta på NF-F12 på NH-D14?

Hej!

Jag sitter här och sliter mitt hår när jag insåg att det inte hängde med några metall-clips till NF-F12, då tanken var att byta ut fläktarna på min NH-D14.
Tog loss metall-clipsen från NH-D14-fläktarna (tång!), men sen är det helt hopplöst att försöka få på dom på dom nya.

Hur hade ni löst det här?

MVH Per

Visa signatur

En sån där data har jag.

Permalänk
Skrivet av perautomatik:

Hej!

Jag sitter här och sliter mitt hår när jag insåg att det inte hängde med några metall-clips till NF-F12, då tanken var att byta ut fläktarna på min NH-D14.
Tog loss metall-clipsen från NH-D14-fläktarna (tång!), men sen är det helt hopplöst att försöka få på dom på dom nya.

Hur hade ni löst det här?

MVH Per

fota av allt lägg upp bild här. varför använda tång ? dom är väl böjda.

lösning: Buntband, plast-strips, kattstrypare, kärt barn har många namn.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

fota av allt lägg upp bild här. varför använda tång ? dom är väl böjda.

lösning: Buntband, plast-strips, kattstrypare, kärt barn har många namn.

Såhär fäster jag de flesta fläktar; buntband!1!11

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Ståltråd inte så fint men det funkar iallafall.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Jag bytte clipsen från originalfläktarna till NF-F12PWM och det var inte helt lätt innan man kom på hur man fick det rättvänt.
Men resultatet blev kanon. Som tur var så slet jag inte loss alla clipsen direkt utan kollade på hur de satt från början.
Gammalt album men såg ut så här http://www.sweclockers.com/galleri/8225-corsair-graphite-600t-flaktmoddad

Permalänk

Oj trodde jag hade tagit bort den här tråden, jag lyckades lösa det själv efter att ha lugnat ner mig lite. Blev helt skogstokig, men lite mat och cigg fick ner mig på jorden.

Jag tackar för alla svar! Nästa gång ska jag inte lägga upp tråd på en gång, utan se till att sätta igång maskineriet i huvudet först!

Mvh Per

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En sån där data har jag.