My Cloud EX2 VS My Cloud Mirror 8 TB

Permalänk
Medlem

My Cloud EX2 VS My Cloud Mirror 8 TB

Hej.

Litar inte på mina diskar längre som sitter i burken, så jag tänkte köpa en nas. Skiljer dessa två mycket från varandra? Anledningen till att jag väljer dem framför synologys maskiner är priset. Idag får de att köpa för omkring 2200 samt 2700 inklusive 8tb lagring med studentrabatt således blir själva nasen nästan "gratis" och värd ett försök. EX2 hade fått fin betyg (I de recensionerna jag hittade)

Vad tror och tycker ni?

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Jag var ett tag också sugen på dessa främst för att dom var så billiga relativt till priset på lagringskapaciteten. Jag tror att EX2 har WD RED diskar men jag är osäker om Mirror har det. En sak som skiljer sig är mjukvaran på enheterna. EX2 är inriktad lite mer till "proffs".

Hårdvaran(själva NASen) tror jag inte skiljer sig något.

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av någon av dessa två. Har dock inte funnit information om storleken de marknadsförs med är den totala volymen eller per disk som sitter i? Om jag köper EX2 4TB så får jag 2 stycken 2TB diskar i antar jag? Någon som vet?

EDIT: Hittade just att det är 2 st 2TB diskar i 4TB versionen.

EX2 är mer riktad till proffs och Mirror till konsument, men har inte lyckats hitta några riktiga skillnader. Mjukvaran nämns ovan och likaså vad för disk som sitter i. Kommer jag sakna några andra funktioner?

R

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Är också intresserad av någon av dessa två. Har dock inte funnit information om storleken de marknadsförs med är den totala volymen eller per disk som sitter i? Om jag köper EX2 4TB så får jag 2 stycken 2TB diskar i antar jag? Någon som vet?

EDIT: Hittade just att det är 2 st 2TB diskar i 4TB versionen.

EX2 är mer riktad till proffs och Mirror till konsument, men har inte lyckats hitta några riktiga skillnader. Mjukvaran nämns ovan och likaså vad för disk som sitter i. Kommer jag sakna några andra funktioner?

R

Hej.

Har nyligen fått hem min ex2 8 tb och är helnöjd. Lite strul i början men det är inget ovanligt, det fungerade förvånansvärt bra att streama till iphone! Ett bra köp för 2700.

Mvh

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Hej.

Har nyligen fått hem min ex2 8 tb och är helnöjd. Lite strul i början men det är inget ovanligt, det fungerade förvånansvärt bra att streama till iphone! Ett bra köp för 2700.

Mvh

Najs! 2700:-?! Vart hittade du den till det priset? Vad strulade?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av k_k:

Hej.

Har nyligen fått hem min ex2 8 tb och är helnöjd. Lite strul i början men det är inget ovanligt, det fungerade förvånansvärt bra att streama till iphone! Ett bra köp för 2700.

Mvh

Ditt problem med långsam överföring är alltså lösta? http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1303984-langsam-o...

Skriv gärna något om det i den andra tråden så att folk vet vad de kan förvänta sig om de handlar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ditt problem med långsam överföring är alltså lösta? http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1303984-langsam-o...

Skriv gärna något om det i den andra tråden så att folk vet vad de kan förvänta sig om de handlar.

Löst vet jag inte om jag kan kalla det, men jag hade väl för höga förväntningar ( Baserat på överföringshastighet mellan två interna diskar)

Vad gäller priset så är det mecenat som gäller (Student), då får man extra rabatt när man köper från WD's hemsida. Gäller alla diskar, så vill du inte ha en wd nas så kan du köpa 4tb red diskar för 800 styck vilket också är bra.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Skrivet av k_k:

så kan du köpa 4tb red diskar för 800 styck vilket också är bra.

Skrivet av k_k:

Hej.
Idag får de att köpa för omkring 2200 samt 2700 inklusive 8tb lagring med studentrabatt

Jag sitter och tittar på samma skillnader nu men i 6TB version. Det är lite kul att se prisskillnaden idag mot när inläggen skrevs. Nu ligger 4TB WD red på 1676kr med rabatt 3821 för EX2 8TB och 3515 för mirror versionen i 8TB.

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |