Asus avtäcker Transformer Book Chi – hybrid med Intel Broadwell

Permalänk
Melding Plague

Asus avtäcker Transformer Book Chi – hybrid med Intel Broadwell

Efter flera uppmärksammade förseningar talas det om Intel Broadwell på årets Computex, där Asus är först ut med att presentera en hybriddator baserad på arkitekturen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Vadå nice hallå eller?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Damn that's way to thick!

Permalänk
Medlem

Mkt trevligt.
Börjar fundera mer och mer på om det inte är en hybrid av liknande slag som blir nästa jobbdator.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Samma här, funderar. Fast om det skulle kunna vara något till att plugga med. Någon som har en hybrid till just det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Avstängd

Jag ser fram emot Broadwell-baserade laptops.
Trevligt att den är så tunn.

Tråkigt att den bara har 4 GB RAM, det är snålt. Flera år gamla budgetlaptops som då låg i 3000 kronors klassen har ju 6 GB RAM.

Permalänk

12" är en mycket bra storlek, fungerar väldigt bra på Thinkpad X230 m.fl.

Permalänk
Medlem

Själv är jag väldigt sugen på att köpa in två hybrider till företaget i höst. Tänkte innan att jag skulle köpa in två Ultrabooks men jag gillar verkligen vad jag ser med dessa nya hybrider. Både denna och Microsofts nya. Tror inte det är så långt kvar innan Ultrabooks inte ens kommer att finnas längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Samma här, funderar. Fast om det skulle kunna vara något till att plugga med. Någon som har en hybrid till just det?

Frugan har en W510 till plugg, perfekt för henne då hon pendlar långt och kan se film flera timmar, anteckna hela dagen och ändå surfa när hon kommer hem. Kör OpenOffice och det enda felet med hennes hybrid är musplattan som är kass vilket gör textmarkering svår. Ips-skärm, lätt och tyst med 18 timmar batteritid var det som avgjorde i hennes fall plus att hon faktiskt gillade tangentbordet!

On topic: stort habegär, enda kruxet är att jag gärna spelar och då behövs gpu-kraft. Fast Broadwell kanske klarar lägre inställningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av inkui:

Samma här, funderar. Fast om det skulle kunna vara något till att plugga med. Någon som har en hybrid till just det?

Skickades från m.sweclockers.com

Har en Asus VivoTab tf810c och är supernöjd. 19h batteritid, laddar den nästan aldrig känns det som. Den väger ingenting och har en digitizer och penna så om du ska anteckna jobbiga formler och funktioner är detta guld.

En bärbar dator tycker jag ska vara just det, bärbar. Vill jag spela eller köra något tyngre program gör jag det på min stationära.

Nu antar jag att den här innehåller en i5 eller liknande medan min platta kör en äldre klen Atom. Vilket ändå räcker mer än väl för office/surf/pdf etc. Kör även Visual Studio på den, men då kan det gå lite långsammare vid större projekt.

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Damn, I want!

Perfekt för mina ändamål.
Lång batteritid och hybrid. Check!
Skulle nöja mig med instegsmodellen med en riktigt klen i3:a. Vill inte ha så mycket CPU-kraft men gärna 12" skärm och 10h+ batteritid.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Återkommer till denna pryl i tankarna hela tiden. Känns så klockren som komplement till telefon o stationär dator.
Längtar efter att motsvarande prylar ska börja annonseras så man ser vart segmentet tar vägen.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.