Permalänk

HDMI till TV, DVI till PC

Hello

Undrar bara om jag kan koppla HDMI till TV, DVI till PC och ha allting inkopplat samtidigt. Vill bara slippa koppla varje gång jag vill spela på TVn. Tänker inte använda dem tillsammans på något vis.
Isåfall, tar det på prestanda?!

Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du menar att ha datorn kopplad till 1 skärm och 1 TV samtidigt. Beror på vad du har för grafikkort, dator mm.

Vi vet inte ens om du har en laptop eller stationär dator. Bara för att jag kan koppla så garanterar det inte du kan det för du lär inte ha samma grafikkort och TV som mig. På vissa grafikkort delar HDMI med ena DVI porten som en inbyggd adapter som att man får 1 av 3 fel.

Sen bör du kolla TV manualen för hur tillverkaren vill att du kopplar till datorn. Bruka finnas villkor för att få det att funka. På vissa äldre TV varnas det i TV manualen att det inte funkar via HDMI. Jag fick det att funka ändå trots varningen med grafikkort som var nyare än TV men något du bör tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pandacream:

Hello

Undrar bara om jag kan koppla HDMI till TV, DVI till PC och ha allting inkopplat samtidigt. Vill bara slippa koppla varje gång jag vill spela på TVn. Tänker inte använda dem tillsammans på något vis.
Isåfall, tar det på prestanda?!

Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Går utmärkt. Jag kör en 30" på DVI, en 30" på DP och en 4K-TV på HDMI. Inga problem alls

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014