Permalänk
Medlem

Ang fläktar

Snabb och kanske dum fråga för vissa.
Men hur får jag mina fläktar att rotera andra hållet ? måste jag vända dom eller finns det program som kan få dom att byta rotation ( Från insug till utlåst)

Permalänk

Vänd på dom..

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

du kan ju byta poler på dem men det är lättare att bara vända

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Avstängd

Kom igen, så självklart är det inte om man är ung och ny.

Du vänder på dem, oftast finns det pilar på fläktarnas ramar som visar vilken riktning luften rör sig i, samt vilken riktning bladen roterar.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

Kom igen, så självklart är det inte om man är ung och ny.

Du vänder på dem, oftast finns det pilar på fläktarnas ramar som visar vilken riktning luften rör sig i, samt vilken riktning bladen roterar.

MVH

Tack som fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett tips om du inte hittar någon pil är att fläkten alltid blåser åt det håll de fyra "armarna" är på.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |