Samsung TV ansluter inte till Internet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Samsung TV ansluter inte till Internet

Hej, min Samsung TV vägrar att ansluta till internet, den är ansluten till routern, men kan inte komma in på internet. Funkade fint tills idag, nu vägrar den att funka. Vad har hänt? Vad kan problemet vara? Övriga datorer och mobiler funkar fint. Thompson router från Telia

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Kan nog vara ett DNS-problem, det är rätt många som lider av det. Se min tråd.

Jag löste iaf det hela genom att ändra DNS-adressen i nätverksinställningarna i TV:n till 8.8.8.8

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB Lagring: WD Red 6TB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Hade exakt samma problem med min TV (fjolårets modell). Jag försökte ändra DNS med det hjälpe inte. Dagen efter så fungerade det som vanligt igen. Hur länge har problemet varat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Enceladus:

Hade exakt samma problem med min TV (fjolårets modell). Jag försökte ändra DNS med det hjälpe inte. Dagen efter så fungerade det som vanligt igen. Hur länge har problemet varat?

Andra dagen faktiskt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av alex5555:

Kan nog vara ett DNS-problem, det är rätt många som lider av det. Se min tråd.

Jag löste iaf det hela genom att ändra DNS-adressen i nätverksinställningarna i TV:n till 8.8.8.8

Tackar, hjälpte mig med! Tusen tack