Behöver hjälp med ny processor och moderkort :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Behöver hjälp med ny processor och moderkort :)

Tjena Har en 2500k och evga titan med ett tx650w agg, processorn har flaskat ett tag nu och överclockar jag lite så hackar det ännu värre när jag spelar bf. Hackar mer när jag överclockar grafikkortet med, så jag undrar om jag ska köpa ny processor, moderkort och ett större nätagg.
När jag har överklockar så har jag kollat på bra guider

Har kollat lite på detta:

är det bra/dåligt? har inte forskat så mycket om haswell och räcker det med 750w?

Tack på förhand!

Se specs på min signatur
|
|
V

Evga gtx Titan | Intel Core i7 4790k stock | Corsair H100 | Asus Maximus VII Ranger | 4x4Gb Corsair Vengeance 1600Mhz | Corsair RM850 | Samsung SSD basic 128Gb | Seagate Barracuda 1TB | 1:a skärm Benq xl2420T 2:a skärm Benq gl2440

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

Det borde inte hacka om du överklockat. Då måste det vara ett annat fel typ värme grafikkortet kanske är fult i damm. Det kan även cpu kylaren vara ta och kolla det först. Då räcker det inte bara att öppna luckan på datorn å titta . Utan skruva ut grafikkort och cpu kylare blås rent dem och montera tillbaka. Och byt pasta till cpu kylaren. Testa det först innan du köper nytt.

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Finns ingen anledning att byta till ett kraftigare nätagg. Om du kanske skulle lägga till ännu ett grafikkort så skulle behovet vara större.

CPU:Intel i5 4670k RAM:16gb Corsair 1333mhz(tagna från tidigare burk) GPU:XFX R9 290 DD MB: Asus z87A SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-U12P SE2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

grafikkortet är knappt ett år gammalt och det är inte många dammkorn i det, processorkylaren är inte heller dammig. Jag har sköt om min dator med att damma den riktigt några gånger så dammproblem är det inte men jag skulle gissa på att nätagget är lite litet? för det är bara i battlefield det hackar för cpun loadar nästan 100% konstant och det hjälper inte att överklocka :/ kanske är något fel någonstans?

Evga gtx Titan | Intel Core i7 4790k stock | Corsair H100 | Asus Maximus VII Ranger | 4x4Gb Corsair Vengeance 1600Mhz | Corsair RM850 | Samsung SSD basic 128Gb | Seagate Barracuda 1TB | 1:a skärm Benq xl2420T 2:a skärm Benq gl2440