MiniX Neo X7 Android mediaspelare. Erfarenheter.

Permalänk

MiniX Neo X7 Android mediaspelare. Erfarenheter.

Har fått min från Conrad för 3 dagar sen.

Innan ni ställer några frågor. Jag är ingen datanörd.

Startade och nu snurrar den. Hade ett problem. Kontramuttern till antennen satt löst.
Det var nära att jag skulle knäcka (snurra runt) kontakten.

Anslöt trådlöst tangenbord via USB. Att hitta trådlöst netverk var inga problem. Att visa HD från Netflix, klarade den inte av. Fick ansluta via kabel.

Samma med HD från mi. datorn. Trådlöst gick inte. Med kabel, inga problem.

Permalänk

Idag testade jag att se en film från datorn. Solid explorer lyckades hitta den och spela upp. Men om jag stoppar filmen och startar igen, hittar den inte tillbaka. Finns det andra bättre appar att ansluta och spela upp?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Har fått min från Conrad för 3 dagar sen.

Innan ni ställer några frågor. Jag är ingen datanörd.

Startade och nu snurrar den. Hade ett problem. Kontramuttern till antennen satt löst.
Det var nära att jag skulle knäcka (snurra runt) kontakten.

Anslöt trådlöst tangenbord via USB. Att hitta trådlöst netverk var inga problem. Att visa HD från Netflix, klarade den inte av. Fick ansluta via kabel.

Samma med HD från mi. datorn. Trådlöst gick inte. Med kabel, inga problem.

intressant våran X5a klarar 1080p på trådlöst.. dock så är det inte så mycket mer än 20meter mellan den och routern. + Ihålig vägg/dörr
Mycket märkligt om X7an skulle vara sämre trådlöst...

Permalänk

Archos Video.

Nu har jag den. Och den ser min dator med. Via Workgroup och SMB men sen kommer jag inte in. Som att det skulle saknas en inställning.
Att uppge användarnamn och lösenord. Vet inte var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Archos Video.

Nu har jag den. Och den ser min dator med. Via Workgroup och SMB men sen kommer jag inte in. Som att det skulle saknas en inställning.
Att uppge användarnamn och lösenord. Vet inte var.

Du måste dela ut mappen i din dator som du har dina filmer på.

Permalänk

Den är delat. Jag hittar den med solid explorer och kan se filmer via denna.

Permalänk

Netflix fungerar ok.
Men att se en film .mkv är problem.

med Cloud Tv ser jag filmen och har ljudet men ingen text
med Archos Video ser jag filmen, HAR INGET LJUD men har texten.

Vad gör jag för fel?

Edit. För att komma åt min dator, är jac tvungen att ansluta mot nätverket med Solid Explorer.
Sen bläddra fram till filmen, klicka på och välja vilken app ska användas.
Jag kommer inte åt denna direkt från Archos Video. Eller så vet jag inte hur göra.

Permalänk
Medlem

BT

Vi har haft minix Neo 7 i drygt ett år och den har fungerat för det vi skaffade den för, nämligen streama barnens filmer från vår nas. Till det räcker det med fjärren som kom med.

Men jag har nu börjat titta på vilka fler möjligheter som finns med appar och då räcker inte fjärren till.

Vi har inte trådlöst hemma så jag tittar mest på bt. Jag har ett par bt-tangentbord hemma, ett deltaco och ett logitech 480. Bägge fungerar utan problem med de mobiler och plattor vi har. Men minixen hittar inte ens deltaco och tappar hela tiden kontakt med logitech.

Senaste officiella versionen är installerad. Finns det några inställningar man kan finska med? Eller har någon erfarenhet av bt tangentbord eller mus dom fungerar med Neo x7 och som duger till att navigera runt i diverse appar?

Permalänk

Jag har bara gott att säga om Minix X7 och deras forum där man kan få svar på allt skulle jag vilja påstå. Man får ha i åtanke att detta också är en kina produkt. Men med betydligt bättre support än de andra aktörerna som pysslar med liknande. Jag älskar min Minix X7, anledningen till att jag överhuvudtaget byggde en rätt bastant htpc var enbart för att jag saknade att kunna spela spel ityp med ps3 grafiken. Annars är den lilla tingest något av det bästa jag skaffat. Är det någon som har en sådan här eller ska skaffa och inte fattar hur ni ska maxa den för att njuta till fullo så skicka ett mess så förklarar jag gärna. MvH Banditen.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell