Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Tvn "blinkar" vid filmtittande.

Skulle just dra igång en film på tvn (utökat skrivbord) och bilden flimrar och blinkar hela tiden, omöjligt att se film dvs.
Till saken hör att datorn är purfärsk, ominstallerad samt uppdaterad igår med bland annat nytt GFX (se signatur). Är som ny på detta med AMD, så vart jag ska vända mig i medföljande Catalyst Control Center är relativt svårt också..

Jag antar att felet kan ligga i uppdateringsfrekvensen eller nåt sånt?
För att så fort det är lugnare stunder i filmerna så är allt frid och fröjd, men så fort det händer saker så flimrar det nåt så kopiöst. Svårt beskriva det bättre, ännu svårare att visa det ppå bild.. rättare sagt, syns inte ens om jag printar.

Hoppas nån vänlig själ där ute vet vad jag menar och kan hjälpa...

edit: provade just att resetta alla inställningar jag gjort i CCC till standard, gjorde dock ingen skillnad
edit2: märker nu att det endast är längst ner på tvskärmen som det flimrar, kör jag filmen i fönsterläge och inte drar ut det hela vägen ner så funkar det prima, men så fort jag kör fullscreen så är det lägnst ner det flimrar. samma händer om jag kör en mapp i fullscreen, knasigt problem detta.
edit3: fixade det... äntligen! tack till mig själv!

Aktiverade GPU-skalning, då slutade det.

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1... mmm.