Tips på svarta moderkort Z97 alt. måla själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Tips på svarta moderkort Z97 alt. måla själv

Hej
Letar efter ett svart moderkort Z97. Alternativt grönt och svart.
Utförande ATX, mini ATX, Micro Atx
Har sett att Gigabyte har en del på sina modeller ex http://www.inet.se/produkt/1902675/gigabyte-ga-z97x-ud5h-blac...
Lite saftigt pris kan jag tycka.

En annan fråga är om det är någon som har målat över det röda på exempel MSI korten

Loveualot

Förtydligad rubrik
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gdansk
Registrerad
Maj 2014

Verkar som Gigabyte är den som har mest svart, annars är kanske Asus z97 något. fråga i http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/ för bättre svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Kollar där tackar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Svarta moderkort

Hej
Fick tipset att fråga här istället för på köpråd

Så here goes

Har sett att Gigabyte har en del på sina modeller ex http://www.inet.se/produkt/1902675/gigabyte-ga-z97x-ud5h-blac...

En annan fråga är om det är någon som har målat över det röda på exempel MSI korten.

Tanken med detta är att detta skall in i ett ett grön svart projekt.

Loveualot

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Loveualot:

Hej
Fick tipset att fråga här istället för på köpråd

Så here goes

En annan fråga är om det är någon som har målat över det röda på exempel MSI korten.

Tanken med detta är att detta skall in i ett ett grön svart projekt.

Loveualot

Söker också detta!

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2012

Det fins väl många moderkort som är ganska så svarta ? t.ex. detta https://www.komplett.se/asus-z97-ar-socket-1150/816004

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Hej
Har hittat en del kort efter att jag skrev posten.
Tack för tipset på Asus kortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Måla på moderkort

Hej

Är det någon som har målat över de färglada delarna på ett moderkort?

Eller finns det någon som har ett tips på hur man kan får ett moderkort så svart som möjligt? Utom att då köp en "svart" edition.

// Loveualot

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Loveualot:

Hej

Är det någon som har målat över de färglada delarna på ett moderkort?

Eller finns det någon som har ett tips på hur man kan får ett moderkort så svart som möjligt? Utom att då köp en "svart" edition.

// Loveualot

Titta i min projekttråd (Sign) så ser du hur jag målade mitt.

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
CheeseBay
Registrerad
Jun 2009

Borde gå alldeles utmärkt att måla på moderkortet.

Målade PCBn på mitt Gigabyte GTX 460, som original är blå, helt svart + klarlack för en snygg finish. Inga högre temps eller liknande.

Chassi: Enthoo Evolv ATX |
Kylare: Corsair H110i GT | CPU: i7 6700K@4,7Ghz | GPU: EVGA GTX 1080 Classified | Moderkort: ASUS Sabertooth Z170 S | Minne: 16GB HyperX Fury 2133Mhz | Hårddisk: 2xSamsung 850 EVO 250GB RAID 0 | Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Trådar sammanfogade*

Det är inte tillåtet att korsposta, dvs. skapa flera trådar om samma frågeställning. Har man råkat posta i fel forum är det bara att anmäla egen tråd/kontakta moderator då hjälper vi gärna till.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013